Mijn DSI

Certificering aanvragen

Uitleg over het aanvragen van een DSI certificering

U wilt zich certificeren bij DSI. Op deze pagina vindt u een beknopte uitleg over hoe het aanvraag proces verloopt en wat u daarbij nodig heeft. Ook kunt u via een DSI certificeringswijzer op een eenvoudige manier bepalen welke certificering voor u van toepassing is. Mocht u vragen hebben, dan staat ons team van adviseur u graag te woord. 

Certificering aanvragen

Start hier uw aanvraag

DSi Certificeringswijzer

Start hier de keuzehulp

FAQ Certificering

Meer informatie

Voor welke DSI certificering moet ik mij registreren?

Voor het kiezen van de juiste certificering is het van belang goed te kijken naar de inhoud van uw functie. Door de vragen in de DSI Certificeringswijzer in te vullen, komt u bij de juiste certificering terecht. Klik op het betreffende eindadvies en ontdek meer over de inhoud van het register, de certificering en over de aanvraagprocedure.

Start hier de keuzehulp

Aanvragen op MijnDSI

U begint uw aanvraag door een account aan te maken op MijnDSI.nl. Dit is uw persoonlijke, beveiligde omgeving waar u na inschrijving alle informatie en opties omtrent uw DSI-certificering vindt en kunt aanpassen.

Personeelsscreening

Een personeelsscreening is een standaard onderdeel van de certificeringsprocedure bij DSI. Dit geldt zowel bij het aanvragen van een nieuwe certificering, bij het wijzigen van uw huidige certificering als bij het omzetten van een passieve registratie. De screening wordt uitgevoerd door DSI en vraagt u online aan via MijnDSI. Hoe dit proces van screenen verloopt en welke documenten u nodigen heeft voor de screening, leggen wij u uit op deze pagina.

Welke documenten hebben wij nodig voor uw aanvraag?

  • Kopie geldig Paspoort/ID
  • DUO-uittreksel hoogst afgeronde opleiding (indien niet beschikbaar bij DUO een kopie van het originele diploma)
  • VOG (tijdens het aanvraagproces biedt DSI de mogelijkheid om deze digitaal aan te vragen)
  • Werkgeversverklaring(en) door DSI opgesteld en ondertekend door een tekenbevoegde persoon zoals een (voormalig)leidinggevende of HR manager (tijdens het aanvraagproces kan dit digitaal geregeld worden, handig om alvast betreffende emailadres(sen) van ondertekenaar(s) paraat te hebben)
  • Houd uw CV bij de hand in verband met het opgeven van werkperiodes en functies.
  • Houd de emailadressen van voormalig leidinggevenden paraat in verband met de ondertekening van benodigde werkgeversverklaringen (deze verklaringen worden als onderdeel van het aanvraagproces door DSI opgesteld).

Heeft u andere vragen?

Heeft u nog vragen over DSI Certificering? Wij hebben een FAQ pagina voor u beschikbaar met antwoorden op de meeste gestelde vragen. Met deze DSI Certificering FAQ pagina maken wij u als professional en werkgever op een praktische manier wegwijs in DSI Certificering. Daarnaast geven we uitleg over het gebruik van MijnDSI.

Staat uw vraag niet op deze FAQ pagina? Of wilt u persoonlijk advies over het aanmelden voor een specifieke certificering? Neem dan contact op met onze helpdesk via certificering@dsi.nlof bel met 020-6201274. Wij helpen u graag op weg!