Mijn DSI

Wijzigen van werkgever

Hoe wijzig je de werkgever bij je DSI certificering?

Als je verandert van werkgever, dan heeft dit effect op je DSI Certificering. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je nieuwe werkgever geen DSI deelnemer is en je daardoor extra handelingen moet gaan uitvoeren om toch gecertificeerd te blijven. Het is belangrijk dat je DSI certificering up-to-date is en dat je wijzigingen altijd op tijd aan DSI doorgeeft. Hierdoor hebben we gezamenlijk voldoende gelegenheid om de wijzigingen te controleren en de juistheid van je registratie in het Openbaar Register te garanderen.

Voorbeeld | een nieuwe werkgever

Anne heeft vijf jaar als klantadviseur gewerkt bij een institutionele belegger. Zij staat sinds 2018 ingeschreven in het register DSI Adviseren Beleggen Institutioneel. Ze gaat over een maand starten bij een nieuwe werkgever waar ze dezelfde functie vervuld. Wat moet Anne doen om DSI Certificeert te blijven in het hetzelfde register maar dan bij een andere werkgever?

Aanvraagproces wijzigen werkgever

  • Voorbereiding
    • Als (kandidaat) gecertificeerde controleer je of je nieuw werkgever is aangesloten als Deelnemer bij DSI .
    • Je start de procedure tot het wijzigen van je werkgever op het moment dat je nog werkzaam bent bij je huidige werkgever.
  • Start aanvraag wijziging in MijnDSI
    • De aanvraag Wijziging van werkgever start je via je persoonlijke MijnDSI account .
    • Je ondertekent de akkoordverklaring tijdens de aanvraag.
    • Je selecteert jouw toekomstige werkgever in het dropdown menu.
    • Je vult de algemene informatie in (email, telefoonnummer, toekomstige functie).
    • Je vult de contactgegevens van de toekomstige werkgever in en verstuurt de digitale werkgeversverklaring.
    • Vervolgens dien je de aanvraag in bij DSI.
    • Bij het wijzigen van een werkgever doorloop je een aantal stappen van het screeningsproces bij Validata. Je krijgt automatisch een uitnodiging van Validata voor het uitvoeren van deze screening nadat je de aanvraag hebt ingediend.
  • Waarom registreert DSI alle wijzigingen?

    Als sector hebben we er gezamenlijk voor gekozen dat een DSI registratie up-to-date moet zijn. Zo kunt je er op vertrouwen dat de informatie in het Openbaar Register correct is. Bij het wijzigingen of aanvullen van een certificering controleren wij enkele onderdelen via een screeningsprocedure bij Validata. Wij doen dit bij iedere wijziging en/of aanvulling om de juistheid van de gegevens in het Openbaar Register te waarborgen.

    We begrijpen dat het vervelend is dat je nogmaals een screening moet doorlopen. Je staat immers al in het Openbaar Register en hebt eerder al een uitgebreide toetsing doorlopen. Toch vraagt iedere wijziging weer een nieuwe controle omdat er veranderingen plaats kunnen hebben gevonden waarvan wij niet op de hoogte zijn. Wij vragen om je begrip voor deze aanvullende screening zodat we er met elkaar voor zorgen dat alle DSI registraties up-to-date zijn.

Processtappen wijzigen werkgever

Meer informatie?

Wijzigingen geef je altijd door via je persoonlijke MijnDSI account. Heb je vragen over het wijzigen van werkgever? Onze Customer Care medewerkers helpen je graag in het traject van het wijzigen van je gegevens. Wij zijn telefonisch bereikbaar via 020 –  620 12 74 of via mail op certificering@dsi.nl. Indien je een vraag per mail doorgeeft, vermeld hier dan altijd je naam, DSI registratienummer en certificering in het bericht.