standaard header
Subtitel
Iets teveel vertraging op ahet verdwijden van het submenu wanneer je naar een ander menuitem gaat Iets teveel vertraging op ahet verdwijden van het submenu wanneer je naar een ander menuitem gaat Iets teveel vertraging op ahet verdwijden van het submenu wanneer je naar een ander menuitem gaat
lmfksfjns Knop
fnksbfabjda
fsds
Praesent id elit quis lectus varius mattis vel non lectus. Mauris ut fringilla ipsum. Morbi tempus ultrices faucibus. Sed tortor augue, pulvinar at tincidunt non, bibendum eget orci. Donec enim quam, lacinia eget ultricies quis, sodales in leo. Sed vitae erat elementum, pharetra massa quis, aliquam ipsum. Aliquam erat volutpat. Donec commodo congue commodo. Vestibulum tempor libero dui, eu vestibulum augue feugiat non. Nam hendrerit, massa a congue pretium, nulla risus suscipit libero, quis mollis ante enim sit amet ligula. Quisque eleifend lobortis augue, sit amet sodales nisl. Cras ac fringilla ipsum. Pellentesque tempor sit amet lacus ut porttitor. Curabitur sem dui, feugiat eget purus nec, sodales ornare risus. Donec auctor sem vel sapien tempor congue. Donec scelerisque, magna sed laoreet commodo, massa turpis faucibus leo, et commodo nisl tellus eu dolor.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut tincidunt metus vel nisi luctus, a pellentesque erat sodales. Suspendisse sed ex et sapien auctor imperdiet eu eget elit. Donec quis ligula sit amet mauris hendrerit hendrerit. Nullam porttitor sem nec metus mollis mattis. Cras ut porta nulla, non dictum nibh. Ut interdum a nunc vitae rutrum. Nullam pellentesque efficitur gravida. Fusce eu risus at dolor porttitor sollicitudin et sed tortor. Donec aliquet sem nibh, quis facilisis lacus mollis eu. Vivamus congue neque sit amet tincidunt feugiat. Nam hendrerit scelerisque quam eget fermentum. Donec pellentesque eget eros nec finibus. Sed in mollis enim. Donec erat arcu, sagittis sit amet faucibus accumsan, ullamcorper consectetur arcu.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut tincidunt metus vel nisi luctus, a pellentesque erat sodales. Suspendisse sed ex et sapien auctor imperdiet eu eget elit. Donec quis ligula sit amet mauris hendrerit hendrerit. Nullam porttitor sem nec metus mollis mattis. Cras ut porta nulla, non dictum nibh.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut tincidunt metus vel nisi luctus, a pellentesque erat sodales. Suspendisse sed ex et sapien x. Donec in commodo arcu, nec feugiat arcu. Nullam viverra bibendum odio sed consectetur. Proin in ultrices elit, in ultricies dolor. Cras nec convallis dui. Vestibulum ullamcorper nulla at suscipit feugiat. Suspendisse suscipit orci id diam faucibus, nec vehicula metus aliquam.
Praesent id elit quis lectus varius mattis vel non lectus. Mauris ut fringilla ipsum. Morbi tempus ultrices faucibus. Sed tortor augue, pulvinar at tincidunt non, bibendum eget orci. Donec enim quam, lacinia eget ultricies qui
ortor maximus aliquam et id libero. Suspendisse at pellentesque enim, vitae hendrerit libero. Nam eu molestie felis. Duis porta faucibus justo. Donec bibendum, ipsum eget placerat aliquet, mauris dui tempus ipsum, ac imperdiet sapien libero a justo. Mauris a tempor felis. Phasellus ut efficitur odio, et euismod odio.
Phasellus aliquet lacinia libero, sit amet vestibulum nibh aliquam id. Vivamus in suscipit eros. Maecenas ut velit vel massa porta malesuada vitae eu lorem. Mauris imperdiet, tortor ac tincidunt vestibulum, sem velit lacinia
Slider
Als u gecertificeerd bent, dan wilt u dat natuurlijk uitdragen. Als DSI-gecertificeerd professional mag u daarvoor het DSI-logo gebruiken. Aan dit logo gebruik zijn wel voorwaarden verbonden. Lees hier verder voor de algemene voorwaarden en gebruik op social media als Twitter en LinkedIn
Zowel gecertificeerde als kandidaat gecertificeerde professionals krijgen een vermelding in het DSI Openbaar Register. Beide voldoen ze aan de gedragscode die door DSI is opgezet. Het verschil zit hem in het stukje opleidingen of werkervaring. Het verschil tussen gecertificeerd en kandidaat-gecertificeerd, hebben we hier nader toegelicht.
DSI onderscheidt drie verschillende categorieën certificeringen waarvoor professionals zich kunnen registeren: voor Retail, Institutioneel en Specialisten.
DSI verwacht van werkgevers dat zij bij indiensttreding van medewerkers een goed zicht hebben op de werkervaring van hun medewerkers. Daarom vraagt DSI van werkgevers dat zij schriftelijk, op de werkgeversverklaring van de werknemer, verklaren dat is voldaan aan de twaalf maanden-eis.
Als DSI-gecertificeerde toont u niet alleen uw vakbekwaamheid aan, u onderwerpt zich ook aan de DSI gedragscode en zo valt u onder het tuchtrecht van DSI. Werkgevers die bij ons zijn aangesloten, zijn verplicht om incidenten met betrekking tot hun DSI-gecertificeerde medewerkers aan DSI te melden. Op deze manier werkt de zelfregulering. Omdat werkgevers die niet zijn aangesloten bij DSI geen meldingsplicht hebben, kunt u uw certificering alleen voeren onder een aan DSI deelnemende werkgever. Werkgevers met een AFM- of DNB-vergunning kunnen zich aansluiten bij DSI.
DSI verwacht van werkgevers dat zij bij indiensttreding van medewerkers een goed zicht hebben op de werkervaring van hun medewerkers. Daarom vraagt DSI van u als werkgever dat u schriftelijk, op de werkgeversverklaring van de werknemer, verklaart dat is voldaan aan de twaalf maanden-eis.
Op deze pagina vindt u een overzicht van wat er in brede zin komt kijken bij certificering. Hier wordt stilgestaan bij onder andere de opleidingseisen, ervaringseisen, et cetera. Op onze certificeringen-pagina wordt per register in detail ingegaan op de eisen.
Op deze pagina vindt u ons algemeen reglement en de bijlage bij ons algemeen reglement, met daarin de vastgelegde minimumeisen en de door DSI geaccrediteerde examens.
Zij kunnen zich certificeren als ZZP’er, als uitzendkracht of gedetacheerde, als franchisenemer of als medewerker als uw instelling is aangesloten op de AFM-vergunning van een DSI-deelnemer.
Bij een fusie of een overname dient een kopie van de notarisakte naar DSI gestuurd te worden. Vervolgens kunnen uw medewerkers die bij DSI gecertificeerd zijn worden ingeschreven onder de naam van de andere organisatie, mits deze aangesloten is bij DSI.
De procedures van DSI zijn vastgelegd in de AO/IB (administratieve organisatie en interne beheersmaatregelen). Een accountant houdt toezicht op de naleving door DSI van deze procedures en stelt de rapportage hierover ter beschikking aan zowel het bestuur als de AFM (in het kader van het convenant tussen DSI en de AFM).
Conform ons privacy statement wordt er omgegaan met de data. We hebben verschillende categorieën persoonsgegevens met verschillende bewaartermijnen.
Per 1 april stopt DSI met het afgeven van screeningsrapporten. U heeft geen overeenkomst met DSI en bent als organisatie vrij om de screenings elders in te kopen. DSI gaat zelf samenwerken met Validata Group. Validata komt graag met u in contact. Zij organiseren regelmatig online demo’s & kennismaking. Wellicht ook iets voor u? Klik hier voor meer informatie of om u in te schrijven.
U bent niet contractueel verplicht om samen te werken met Validata. U bent vrij om een andere screeningspartij te zoeken. Bent u certificering deelnemer bij DSI? Voor een certificering bij DSI wordt een screeningsrapport van Validata verplicht. Naar verwachting per 1 juli 2022. Als u hier problemen mee heeft, verzoeken wij u om contact op te nemen met uw DSI relatiebeheerder via relatiebeheer@dsi.nl.
DSI zorgt er voorlopig voor dat de screeningsactiviteiten voor uw organisatie worden gecontinueerd als de screening onderdeel is van een certificeringaanvraag of wijziging van een certificering. In ieder geval tot 1 juli 2022 verzorgt DSI deze screenings zelf. Daarna koopt DSI dit in bij Validata Group.
Zodra hier meer over bekend is, laten we dit zo spoedig mogelijk weten. Is de screening geen onderdeel van een certificering(saanvraag)? Dan neemt DSI de screening tot 1 april 2022 in behandeling. Validata Group treedt graag met u in gesprek over de periode na 1 april 2022.
Kijk voor meer informatie over het screening personeel als onderdeel van de certificeringsaanvraag en/of wijziging van een certificering op de pagina screening van gecertificeerde medewerkers.
DSI Screening neemt voorlopig van bestaande klanten alle screening aanvragen van professionals in behandeling. Naar verwachting kunt u tot 1 april 2022 screeningsaanvragen indienen bij DSI. Na 1 april neemt DSI geen nieuwe aanvragen meer in behandeling. U bent als screeningsklant vrij om te stoppen per 1 april met het samenwerken met DSI of eerder. Natuurlijk vinden wij het fijn om van u te horen wanneer u stopt met de samenwerking.
Bent u certificering deelnemer bij DSI? DSI blijft professionals certificeren. Hier verandert niets aan. De screening behorende bij de certficering aanvraag of certificering wijziging verrichten we voorlopig nog zelf. Naar verwachting kopen we dit vanaf 1 juli 2022 in bij Validata Group. De onderzoeken op dit moment de wijze waarop we gaan samenwerken. Zodra dit bekend is, informeren wij u hier natuurlijk over.
DSI Screening stopt naar verwachting per 1 april 2022 met het in behandeling nemen van screeningsaanvragen als deze screeningsaanvragen geen onderdeel zijn van een DSI Certificering. DSI stopt naar verwachting per 1 juli 2022 met het zelf in behandeling nemen screeningsaanvragen als deze aanvragen onderdeel zijn van een DSI certificering. De screening voor de DSI Certificering wordt dan ingekocht bij Validata. Op dit moment onderzoeken we de manier waarop we gaan samenwerken met Validata. Zodra meer bekend is over de afbouw, delen wij deze informatie zo snel mogelijk met u.
Aanvragen die voor 1 april 2022 door DSI zijn ontvangen worden gewoon in behandeling genomen door DSI en afgerond. Staat de aanvraag nog open dan wel ontbreken er nog stukken van de aanvraag op 1 april 2022? De professional krijgt dan de tijd tot 1 mei 2022 om de aanvraag compleet te maken. Is de aanvraag op 1 mei 2022 nog niet compleet, dan stopt DSI de screening en geeft hier geen rapport over uit.
U kunt opzeggen conform de overeenkomst. Natuurlijk worden wij hier wel graag op voorhand over geïnformeerd. Er is geen afnameverplichting bij DSI. U betaalt geen abonnementskosten. Als u geen screenings meer indient bij DSI betaalt u dus geen kosten aan DSI.
DSI heeft met Validata een kwalitatief goede partij gevonden voor de screeningsactiviteiten. Het staat u als screeningsklant vrij om hier gebruik van te maken. De kosten zijn afhankelijk van de manier van samenwerken, bijvoorbeeld de contactvorm, het aantal screenings op jaarbasis, het soort screening dat wordt aangevraagd en de bewaartermijnen van documenten en rapporten. Er is geen contractuele verplichting om in te kopen bij Validata. Natuurlijk maakt DSI afspraken met Validata voor een goede overdracht.
Voor onze deelnemers certificering blijft DSI verantwoordelijk voor het inkopen van een kwalitatief goede screening. Zodra hier meer informatie over beschikbaar is, wordt u hier door ons over geïnformeerd.
Voor screeningsklanten is er geen contractuele verplichting om een samenwerking aan te gaan met de nieuwe partij. Dit is uw keuze. DSI biedt u met Validata een alternatief. U hoeft geen zaken te doen met Validata. U mag zelf een andere partij zoeken.
Voor screenings behorende bij een certificering(saanvraag) blijft DSI tot 1 juli 2022 de screening verzorgen. Na 1 juli 2022 neemt Validata dit van DSI over. U wordt nog geinformeerd over de wijze waarop dit wordt overgenomen.
Er is geen contractuele verplichting om een samenwerking aan te gaan met Validata. Dit is uw keuze. DSI wil u in ieder geval een goed alternatief kunnen bieden. Moet u meer betalen, dan is het uw keuze of u wel of geen samenwerking aangaat met Validata.
Validata komt graag met u in contact. Zij organiseren regelmatig online demo’s & kennismaking. Wellicht ook iets voor u? Klik hier voor meer informatie of om u in te schrijven.
Dit probleem is bij ons bekend. Mogelijk vervult u een dubbelrol bijvoorbeeld doordat u voor verschillende Business Units contactpersoon bent en/ of u als contactpersoon van uw werkgever ook zelf DSI gecertificeerde bent.
Wij kunnen uw wachtwoord voor u resetten en/ of uw dubbelrol toevoegen aan uw profiel zodat u in de toekomst kunt wisselen tussen uw verschillende rollen.
Wij vragen u dit te melden bij uw relatiebeheerder Nana Asante via n.asante@dsi.nl onder vermelding van ‘wachtwoord resetten deelnemer certificering’. Wij vragen u de volgende gegevens toe te voegen aan de e-mail:
Wij nemen uw e-mail na ontvangst in behandeling en u ontvangt van ons bericht als wij uw inlog hebben gereset.
Onder in uw scherm ziet u een regel staan met de naam van uw werkgever. Als u hier dubbel op klikt komt u in uw aanvraag.
Ziet u deze regel niet? MijnDSI werkt het best via browsers Firefox en Chrome. MijnDSI werkt minder goed op Internet Explorer en Microsoft Edge. Gebruikt u Internet Explorer of Microsoft Edge? Dan willen wij u vragen om in te loggen via Chrome, mogelijk zijn dan de problemen met uw account verholpen.
Blijft uw account leeg? Neem dan contact op met onze servicedesk via info@mijndsi.nl of bel met 020 620 12 74.
MijnDSI is op dit moment helaas alleen toegankelijk via een desktop of laptop. In de toekomst zullen wij het mogelijk gaan maken om ook via een mobile device wijzigingen door te voeren op MijnDSI. Wij vragen u om de wijziging door te voeren via een desktop of laptop.
Heeft u nog geen account van MijnDSI, meldt u dan eerst aan bij “Ik heb nog geen account” op MijnDSI.
Wat vervelend dat u niet kan inloggen met uw huidige gebruikersnaam en wachtwoord. Wij kunnen dit voor u resetten.
Klik in het inlogscherm onder ‘gebruikersnaam en wachtwoord’ op ‘Ik kan niet inloggen’. U vult uw e-mailadres in en wij sturen u een e-mail met een link om uw wachtwoord te wijzigen
Niet alle certificeringen worden op dit moment op de juiste manier weergegeven in het vernieuwde MijnDSI. Dit probleem is bij ons bekend. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing, echter de oplossing is er nog niet. Zodra het probleem met het openbaar register is opgelost, leest u dit op deze pagina.
Is het urgent en heeft u binnen één werkweek een antwoord?
De DSI medewerkers kunnen uw registratie in ons backoffice systeem aanpassen. U kunt team certificering bereiken via e-mail: certificering@dsi.nl. Vermeld naast uw vraag de volgende gegevens in uw e-mail:
Wij nemen uw mail in behandeling en komen hier zo spoedig mogelijk bij u op terug. Let op: de wachttijden zijn langer dan u van ons gewend bent.
MijnDSI kent op dit moment een probleem met het correct weergeven van sommige certificeringen. Wij zijn bekend met dit probleem. Onze IT afdeling en software ontwikkelaar werken er hard aan om een oplossing voor het probleem te vinden. Zodra het probleem met het openbaar register is opgelost, leest u dit op deze pagina.
Heeft u binnen vijf werkdagen een antwoord nodig op uw vraag?
Onze DSI medewerkers kunnen uw registratie eventueel in ons backoffice systeem aanpassen. U kunt team certificering bereiken via e-mail: certificering@dsi.nl. Vermeld naast uw vraag de volgende gegevens in uw e-mail:
Wij zullen uw mail in behandeling nemen en komen hier zo spoedig mogelijk bij u op terug.
Op dit moment worden niet alle certificeringen correct weergegeven in het vernieuwde MijnDSI. Dit probleem is bij ons bekend. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing, echter de oplossing is er nog niet. Zodra het probleem met het openbaar register is opgelost, leest u dit op deze pagina.
Is het urgent en heeft u binnen één werkweek een antwoord nodig op uw vraag?
Wij zien dat op dit moment niet alle certificeringen op een correcte manier worden weergegeven in het vernieuwde MijnDSI. Dit probleem is bij ons bekend. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing, echter de oplossing is er nog niet. Zodra wij een oplossing hebben gevonden voor het probleem rondom het openbaar register, zullen wij dit publiceren op deze pagina.
Is het belangrijk en heeft u binnen één werkweek een antwoord nodig op uw vraag?
Wij nemen uw mail in behandeling en komen hier zo snel mogelijk bij u op terug. Let op: de wachttijden zijn langer dan u van ons gewend bent.
Nee, dat hoeft niet. Wij ontvangen periodiek de uitslagen van alle opleiders en verwerken dit automatisch in uw certificering. U hoeft dus niets te doen.
Wij zijn overgestapt naar een nieuw systeem. In dit systeem worden alle aanvragers met een openstaande aanvraag herinnerd dat hun aanvraag nog open staat. Deze email voor het definitief maken van uw aanvraag is per abuis ook naar u gestuurd.
Onze excuses hiervoor.
U kunt de e-mail als niet verzonden beschouwen.
Bij het tonen van de data onder het tabje ‘Dashboard’ en ‘Mijn werknemers’ hebben we nog te maken met wat technische issues. Hierdoor worden de geregistreerde medewerkers niet of niet volledig getoond. Wij werken er hard aan om dit zo spoedig mogelijk op te lossen.
Om ervoor te zorgen dat u een volledig beeld heeft van uw geregistreerde medewerkers, hebben wij voor u een (tussen)oplossing gevonden voor de data in de portal. Dit is zichtbaar in de portal onder het menu ‘Certificeringen’ onder het Dashboard.
Onder ‘Certificeringen’ vindt u een volledig overzicht van de geregistreerde medewerkers, kunt u een Excel uitdraai maken en kunt u de persoon bekijken.
Dit probleem is bij ons bekend. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing, echter de oplossing is er nu nog niet. Zodra het probleem met het medewerker overzicht is opgelost, leest u dit op deze pagina.
Heeft u dringend inzicht nodig in de status van een medewerker? In veel gevallen kunnen wij dit voor u uitzoeken. U kunt dit e-mailen naar screening@dsi.nl. Vermeld in de e-mail svp:
Onderstaand treft u de definities van de teksten aan:
Het klopt dat de aantallen niet overeenkomen. De statussen in de bollen zijn de statussen zoals ze bekend zijn bij uw medewerkers. Het statusoverzicht onder het dashboard geeft andere aantallen weer. Dit komt doordat de status ‘beëindigd’ hier in is meegenomen.
Heeft u dringend inzicht nodig in de status van een medewerker? Wij kunnen dit voor u uitzoeken. U kunt dit e-mailen naar certificering@dsi.nl. Vermeld in de e-mail svp:
Als u dubbel klikt op de regel met het vierkantje met het potloodje dan verschijnt uw aanvraag.
Ziet u uw aanvraag nu nog niet?
De afbeelding is waarschijnlijk niet scherp genoeg of het bestandstype wordt niet gepakt. Als u een scherpere foto maakt van maximaal 5 MB en dit bestand uploadt in de aanvraag, verwachten wij dat het systeem de upload accepteert.
Lukt het nu nog niet om het bestand te uploaden? Neem dan contact op met onze Screening Officers via screening@mijndsi.nl of bel met 020 620 12 74.
De afbeelding is waarschijnlijk niet scherp genoeg of het bestandstype wordt niet gepakt. Als u een scherpere foto maakt << van minimaal xxx Mb/ xx aantal pixels>> van uw ID-bewijs en dit < opslaat als xxxx bestand > en dit bestand uploadt in de aanvraag, verwachten wij dat het systeem de upload accepteert.
Lukt het nu nog niet om het bestand te uploaden? Neem dan contact op met onze servicedesk via info@mijndsi.nl of bel met 020 620 12 74.
In het vernieuwde MijnDSI hebben we voor uw (toekomstig) werkgever de mogelijkheid ingebouwd om u een uitnodiging te sturen voor een screening.
Komt u de naam van uw werkgever niet tegen, dan kunt u het best contact opnemen met uw werkgever om te vragen of zij u willen uitnodigen via MijnDSI. Hierdoor doorloopt u meteen de juiste screening en wordt de screening betaald door uw werkgever.
U heeft in het dropdownmenu zeer waarschijnlijk niet uw werkgever geselecteerd. U kunt het best uw werkgever vragen een uitnodiging toe te sturen. Hiermee doorloopt u meteen de juiste screening en wordt de screening door de werkgever betaald.
Lukt het niet om de VOG te uploaden? Het vernieuwde MijnDSI vraagt om een scherpe afbeelding in kleur om zo de echtheid van het document op een goede manier te kunnen controleren. Lukt het uploaden van een document niet, dan kunt u proberen om een scherpere kleurenfoto van de afbeelding te uploaden. Let op: het bestand mag maximaal 5 MB groot zijn.
Lukt het nog steeds niet om uw VOG te uploaden? Wij vragen u het bestand aan screening@dsi.nl te e-mailen onder vermelding van uw aanvraagnummer. Team Screening koppelt dan de VOG handmatig aan uw aanvraag en neemt de aanvraag verder in behandeling.
De link naar VOG op MijnDSI werkt. Het kan zijn dat er onderhoud wordt gepleegd aan de site van de dienst Justice. Indien u deze melding krijgt, verzoeken wij u het op een later moment nogmaals te proberen.
Blijft u de melding over het onderhoud beeld krijgen, wellicht kunt u uw cache/ browsergeschiedenis verwijderen. Lukt dit ook niet, dan kunt u gebruik maken van de onderstaande work around. Let op: de workaround heeft een langere doorlooptijd dan dat u via de link in MijnDSI de VOG aanvraagt.
Work around:
U kunt, als u langer de tijd hebt, uw VOG zelf aanvragen via deze link. De VOG wordt per post naar het door u opgegeven adres verstuurd. Zodra de VOG binnen is, verzoeken wij u deze te uploaden in MijnDSI.
Lukt het niet om de VOG te uploaden? Het vernieuwde MijnDSI vraagt om scherpe afbeelding om zo de echtheid van het document op een goede manier te kunnen controleren. Lukt het uploaden van een document niet, dan kunt u proberen om een scherpere foto van de afbeelding van maximaal 5MB te maken en toe te voegen.
Dit probleem is bij ons bekend. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing, echter de oplossing is er nu nog niet. Zodra het probleem met het uploaden is opgelost, leest u dat op deze pagina.
Wij vragen u gebruik te maken van de volgende work around:
Blijft de status op ‘Aanvraag onvolledig staan’? Neem dan telefonisch contact op met Team Screening via 020 620 12 74 of via screening@dsi.nl. Mogelijk moeten wij de aanvraag handmatig doorzetten of wij kunnen u informeren wat er nog ontbreekt.
Wat vervelend dat uw (ex-) werkgever nog geen e-mail van ons heeft ontvangen. Is het mogelijk dat de e-mail bij uw (ex-) werkgever in de spam terecht is gekomen?
Is dit niet het geval en is het heel urgent, heeft u bijvoorbeeld binnen één werkweek een antwoord nodig? Wij vragen u gebruik te maken van de volgende work around: in MijnDSI kunt u de werkgeververklaring ook downloaden. Wij verzoek u de verklaring te downloaden en zelf te e-mailen aan uw (ex-) werkgever. Wij adviseren u het bestand wel te beveiligen.
U kunt een document op verschillende manieren beveiligen. Een word-document kunt u bijvoorbeeld beveiligen door:
Uw document is nu beveiligd met een wachtwoord. U kunt uw (ex-) werkgever een vooraankondiging e-mailen met het wachtwoord en daarna in een aparte e-mail de werkgeversverklaring toevoegen.
Zodra u de ingevulde en ondertekende werkgeversverklaring van uw (ex-) werkgever retour heeft ontvangen, e-mailt u het bestand naar screening@dsi.nl onder vermelding van uw aanvraagnummer. Team Screening koppelt dan de verklaring handmatig aan uw aanvraag en neemt de aanvraag verder in behandeling.
U kunt dit terugvinden in dit overzicht. Er zijn meerdere opleidingsinstituten die geaccrediteerde PV-programma’s aanbieden. Wij raden u aan om bij uw werkgever na te vragen of er een specifiek opleidingsinstituut gekozen is. Bij een groot aantal werkgevers is dat namelijk het geval.
De deadlines voor het behalen van PV 2020 en het behalen van het inhaalprogramma PV 2020 zijn verstreken. Er zijn geen inhaalmogelijkheden meer. Onlangs heeft DSI een nieuw reglement DSI Permanent Vakbekwaam gepubliceerd op dsi.nl. In artikel 10 van dit reglement staat beschreven hoe u zich weer kunt certificeren als u niet heeft voldaan aan PV 2020.
Staat u als kandidaat gecertificeerde ingeschreven in één van de onderstaande registers, dan moet het toepasselijke kennisexamen voor het betreffende register worden behaald.
Staat u als kandidaat gecertificeerde ingeschreven in het register Beleggingsanalist, Effectenhandelaar of Compliance Professional, dan moet u aan de op dat moment geldende opleidings- of exameneisen voldoen.
Wij hebben van alle opleiders de uitkomsten van het PV 2020 ontvangen en verwerkt. Voor geslaagden van PV2020 hebben wij in het DSI Openbaar Register de status bij het onderdeel Permanent Vakbekwaam aangevuld met PV2020. De uitkomst kunt u ook inzien in uw persoonlijke omgeving op MijnDSI.
Bent u toch geslaagd voor PV 2020, laat het ons dan weten. Bij de informatie uitwisseling tussen de opleiders en DSI beschikken we niet altijd over een uniek kenmerk. Hierdoor kan het in een enkel geval voor komen dat er ten onrechte geen koppeling heeft plaatsgevonden. Als u ons informeert met daarbij een bevestiging van de opleider dan herstellen we dit zo spoedig mogelijk.
De deadlines zijn verstreken. Voor PV 2020 had u de tijd tot 1 juli 2021. Het inhaalprogramma liep tot 1 december 2021.
De PV heeft een looptijd van 1 jaar. Het is het beste om elk jaar voor 31 december de PV van dat kalenderjaar af te ronden. Dan blijf je elk jaar bij met de jaarlijkse PV onderwerpen en voldoe je aantoonbaar aan de eisen.
Soms lukt dat echter door omstandigheden niet. Daarom hebben wij in artikel 7 de gecertificeerden 6 maanden extra de tijd gegeven om alsnog te voldoen. Voor meer informatie kunt u kijken in artikel 6 en 7 van het DSI Reglement Permanent Vakbekwaam.
Is een gecertificeerde niet geslaagd op 1 juli 2022, dan wordt zijn of haar huidige status in het DSI register omgezet naar kandidaat gecertificeerd. U voldoet dan niet meer aan de wettelijke gestelde eisen van aantoonbaar vakbekwaam.
Ja, als u vóór 1 januari bij DSI staat ingeschreven, dan geldt de PV-verplichting ook voor u. Het is belangrijk dat u uw kennis up-to-date houdt. Ook als u nog niet over alle diploma’s beschikt.
Voor (kandidaat) gecertificeerden in het register Integriteit geldt de PV-verplichting in 2021 niet.
De PV-leerdoelen verschillen per register. U kunt hier de leerdoelen per register inzien.
Op dit moment is er nog geen Permanent Vakbekwaam programma (PV) voor het Register Integriteit. De PV verplichting geldt nog niet voor u.
Nee, als u zich in 2022 bij DSI heeft aangemeld dan begint de PV-verplichting pas in 2023.
De deadline voor PV 2022 loopt tot 1 juni 2023. Ben u nog niet gestart met één van de PV opleidingen, neem dan contact op met één van de opleiders die het PV 2022 programma aanbiedt, om u aan te melden voor dit programma.
Om het verificatieproces van uw (hoogst afgeronde) diploma te versnellen verzoeken wij u om een uittreksel uit het DUO-register (kosteloos) op te vragen. DSI verifieert dit document door middel van digitale echtheidskenmerken. Ga hiervoor naar mijndiplomas.nl en log in met uw DigiD (met sms-authenticatie). U kunt vervolgens het uittreksel van uw diploma downloaden, opslaan, en uploaden in uw aanvraag.
Via MijnDSI heeft u als contactpersoon van een deelnemer van DSI de mogelijkheid om uw medewerkers uit te nodigen voor een screening. Hoe doet u dit?
Door uw medewerkers via deze weg uit te nodigen voor een screening, voorkomt u fouten bij de aanvraag. Wij komen helaas vaak tegen dat de medewerker een verkeerd bedrijf selecteert, waardoor de screening niet uitgevoerd kan worden. Ook voorkomt u hiermee dat de medewerker zelf de factuur voor de screening moet betalen
Om uw identiteit als aanvrager van een screening vast te stellen vragen wij u om een scan of foto van goede kwaliteit van uw identiteitsbewijs te uploaden als .jpeg-bestand. DSI controleert het identiteitsbewijs en verifieert of deze als gestolen of vermist bekend staat. Het op het identiteitsbewijs afgedrukte BSN nummer wordt door DSI niet gebruikt of verwerkt. U kunt het nummer desgewenst onherkenbaar maken.
DSI is een onafhankelijke stichting die de integriteit en deskundigheid binnen de financiële sector bewaakt. Als onderdeel daarvan screent DSI ook personen. De screening is primair gericht op medewerkers die werkzaam of gedetacheerd zijn binnen de financiële sector. De toezichthouder, de Autoriteit Financiële Markten (AFM), ondersteunt de wijze waarop DSI screent. Meer informatie over DSI vindt u hier.
U bent een certificeringsprocedure gestart bij DSI. Een personeelsscreening is een standaard onderdeel van de certificeringsprocedure bij DSI. Een screening is van belang omdat u een integriteitsgevoelige functie bekleedt of gaat bekleden. Daarom wordt u gevraagd een screening te doorlopen.
Het doorlopen van een screening geldt zowel bij het aanvragen van een nieuwe certificering, bij het wijzigen van de werkgever als het omzetten van een passieve registratie. De screening wordt uitgevoerd door DSI. Hoe het verdere proces van certificeren (inclusief het screenen) verloopt en welke documenten een medewerker nodigt heeft voor de screening, leggen wij u uit op deze pagina.
Via uw werkgever ontvangt u een uitnodiging voor het uitvoeren van een screening. Deze screeningsaanvraag voert u vervolgens uit via MijnDSI. Nadat u een account heeft aangemaakt doorloopt u stap voor stap het aanvraagproces. U wordt gevraagd een aantal gegevens te verstrekken en documenten te uploaden. Direct nadat u de screeningsaanvraag heeft ingediend start DSI met de uitvoering van de screening. De aangeleverde gegevens worden door de Screening Officers gecontroleerd en geverifieerd. Voor de verificatie wordt er o.a. contact opgenomen met (ex-)werkgevers en opleidingsinstituten.
Nadat de screening is afgerond ontvangt u het digitale screeningsrapport. Meer informatie over de procedure vindt u in de stappencarrousel hierboven.
Voor de aanvraag van een screening hoeft u zich niet specifiek voor te bereiden. Wel kan de doorlooptijd van uw screening worden verkort door alvast uw diploma’s te verzamelen en te digitaliseren (foto of scan) en door uw identiteitsbewijs te digitaliseren en op te slaan als .jpeg-bestand. Verder zult u tijdens uw aanvraag één of meerdere keren worden gevraagd om uw DigiD in te voeren (met sms autorisatie). Indien u de inloggevens hiervan niet meer weet kunt u deze alvast opvragen via DigiD.nl.
Nee, uw screening is strikt persoonlijk. Uw werkgever heeft zowel voor als na de screening geen toegang tot uw persoonlijke informatie of screeningsuitslagen.
DSI zal hier ook telefonisch of per e-mail geen mededelingen over doen. Wel is het voor de werkgever of opdrachtgever mogelijk om de status van de screening online te bekijken. Dit beperkt zich tot inzage in de fase waarin het screeningsproces zich bevindt.
Op dit moment duurt het langer voordat wij uw ingediende screeningaanvraag in behandeling kunnen nemen. Dit komt door een toename van het aantal screeningsaanvragen. Hierdoor ontstaat er wachttijd voor het in behandeling nemen van een screeningaanvraag.
Een screeningsprocedure neemt tijd in beslag vanwege de nodige verificaties die DSI uitvoert. Nadat DSI uw screeningsaanvraag in behandeling heeft genomen, kunt u rekening houden met een doorlooptijd van gemiddeld 10 werkdagen voor het afgeven van het rapport.
DSI is druk bezig om de aanvragen sneller in behandeling te kunnen nemen. Wij hopen op uw begrip.
U kunt de status van uw screeningsaanvraag bekijken door in te loggen in uw MijnDSI omgeving. Bij “mijn aanvragen” ziet u de status van uw screening.
Elke screening is maatwerk en wordt uitgevoerd door gespecialiseerde screeningsofficers. DSI controleert en verifieert uw gegevens door het raadplegen van verschillende (openbare) bronnen. Voor het verifiëren van diploma’s en werkperiodes neemt DSI contact op met het betreffende instituut of (ex-)werkgevers.
In geval van de (ex-)werkgevers wordt er niet alleen contact opgenomen met de ondertekenaar van de werkgeversverklaring. Ook de functie van de ondertekenaar wordt geverifieerd.
Voordat DSI begint met de uitvoering van de screening wordt uw aanvraag eerst gecontroleerd op volledigheid. Er wordt gekeken of de verstrekte informatie compleet is en of de juiste documenten zijn geupload.
Als dit niet het geval is kan de screening nog niet worden uitgevoerd en ontvangt u hier direct bericht over. Wij geven u vervolgens de gelegenheid om alsnog de juiste gegevens te verstrekken.
U kunt hiervoor inloggen in uw MijnDSI-omgeving en bij het betreffende onderdeel zien wat er nog ontbreekt. Uw aanvraag wordt opnieuw in behandeling genomen nadat u uw gecorrigeerde aanvraag heeft ingediend.
Helaas, nee. Bij het indienen van uw aanvraag verklaart u uw gegevens volledig en naar waarheid te hebben ingevuld. DSI voert de screening uit op basis van deze gegevens. Vanaf dat moment is het niet meer mogelijk om uw gegevens te wijzigen.
De link van MijnDSI is gewijzigd. In plaats van www.mijndsi.nl gaat u nu naar www.mijn.dsi.nl voor directe toegang.
Onder in uw scherm ziet u een regel staan met de naam van uw werkgever. Als u hier dubbel op klikt, komt u in uw aanvraag.
Ziet u deze regel niet?
Blijft uw account leeg?
Als u vanuit mijn.dsi.nl het rapport opent in Adobe Reader, dan kunt u het rapport met echtheidskenmerken met gebruikmaking van Adobe Reader verzenden. Echter, als u in uw browser het rapport opent en in uw browser kiest voor afdrukken (op papier of naar een .PDF-bestand), dan vervallen de echtheidskenmerken.
Uw rapport blijft beschikbaar in mijn.dsi.nl. U kunt het rapport opnieuw downloaden naar uw computer – dus niet openen in uw browser – en bij voorkeur openen met Adobe Reader, om het zo met echtheidskenmerken te kunnen verzenden.
Het digitale screeningsrapport wordt eenmalig uitgegeven na het afronden van een screening. Bij het genereren van het rapport (PDF) wordt het rapport voorzien van een digitaal echtheidskenmerk. Hierna is het niet meer mogelijk om het rapport te bewerken.
Elke wijziging die gedaan wordt zal resulteren in een zichtbare waarschuwing. Het rapport is hiermee ongeldig. De echtheidskenmerken kunt u bekijken door het rapport te openen in Adobe PDF Reader / Adobe DC.
Op het screeningsrapport wordt aangegeven welke gegevens door DSI zijn gecontroleerd en geverifieerd. In bijzondere gevallen kan het voorkomen dat het niet lukt om uw gegevens of documenten te verifiëren. Dit wordt bij het betreffende onderdeel vermeld als aandachtspunt. Indien er door bijvoorbeeld een ex-werkgever een voorbehoud wordt gemaakt, of er sprake lijkt te zijn van fraude, resulteert dit ook in een aandachtspunt.
Het screeningsrapport wordt door uw werkgever of opdrachtgever beoordeeld nadat u het hen heeft toegezonden. Uw werkgever of opdrachtgever maakt aan de hand van het screeningsrapport (en eventuele aandachtspunten) een integriteitsanalyse.
Nee, het screeningsrapport is uitsluitend voor u als aanvrager van de screening beschikbaar. Nadat u het document heeft gelezen bepaalt u zelf of u het screeningsrapport doorzendt aan uw werkgever of opdrachtgever. Indien u besluit het rapport niet door te zenden dan verzoeken wij u zo snel mogelijk contact op te nemen met uw werkgever of opdrachtgever.
De Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) is een belangrijk onderdeel van de DSI Screening. De echtheid van dit document is vast te stellen door een controle op echtheidskenmerken. DSI doet dit conform de richtlijnen van het Ministerie van Justitie en Veiligheid.
DSI verifieert de fysieke VOG steekproefsgewijs. Als u geselecteerd bent voor de steekproef (u krijgt een melding nadat u uw kleurenscan heeft geüpload), verzoeken wij u, naast het uploaden van een duidelijke kleurenscan, het originele document naar DSI te versturen. Indien u niet bent geselecteerd, hoeft u alleen een kleurenscan van uw VOG in uw aanvraag te uploaden.
DSI verzorgt de aanvraag van uw VOG (Verklaring Omtrent het Gedrag). Hiervoor hebben we een aantal gegevens nodig. Deze voert u in tijdens uw screeningsaanvraag. De uitgifte en betaling van de VOG verloopt via Dienst Justis (Ministerie van Justitie en Veiligheid). U dient hiervoor met iDEAL te kunnen betalen. Dienst Justis stuurt de VOG per post naar u toe.
In het onderdeel werkervaring dient u de gehele afgelopen vijf jaar tot en met de dag van vandaag te verklaren. Zorg ervoor dat uw werkervaring tot en met vandaag is voltooid. Dat betekent dat u altijd een periode aanmaakt die de einddatum heeft van de dag dat u de aanvraag invult of aanpast. Ook als u niet tot en met deze periode daadwerkelijk heeft gewerkt. Alleen dan zal ons systeem uw werktijdlijn als compleet beschouwen.
Natuurlijk kunt u ook als zelfstandige een screening aanvragen. Met uitzondering van de opgave van de werkervaring verloopt het aanvraagproces gelijk.
Was u de afgelopen vijf jaar werkzaam als zelfstandige, dan kunt u bij de gevraagde werkervaring uw eigen onderneming opgeven en een uittreksel van de Kamer van Koophandel uploaden (niet ouder dan een jaar). Daarnaast vragen wij u één opdrachtgever op te geven waarbij u langer dan twee maanden een opdracht vervuld heeft (bij voorkeur de meest recente). Deze opdrachtgever dient de DSI werkgeversverklaring voor u te ondertekenen.
Als u korter dan 5 jaar werkzaam bent als zelfstandige, geeft u uw eigen onderneming op en upload u het uittreksel van de Kamer van Koophandel. Daarnaast vult u de werkgevers in voor wie u de resterende periode werkzaam bent geweest. Zij dienen de DSI werkgeversverklaring voor u te ondertekenen.
Als u al langer dan vijf jaar in dienst bent bij uw huidige werkgever, is het mogelijk dat de werkervaring (op verzoek van uw werkgever) buiten beschouwing wordt gelaten tijdens de screening. In dat geval is het tabblad ‘Werkervaring’ vervallen en hoeft u dus niets op te geven.
Het laten ondertekenen van een werkgeversverklaring is een belangrijk onderdeel van uw screening. Toch kan het zijn dat een (ex-) werkgever niet direct reageert op uw verzoek om (digitaal) een werkgeversverklaring te ondertekenen. Voor een voorspoedige afronding van uw aanvraag raden wij u aan zo snel mogelijk telefonisch contact op te nemen met de ondertekenaar.
Als dit ondanks vele pogingen niet is gelukt dan kunt u bij de werkgeversperiode een tekstdocument uploaden. In dit document geeft u duidelijk aan wat u heeft geprobeerd om het document te laten ondertekenen. Indien een werkgeversverklaring niet kan worden ondertekend, zal dit resulteren in een aandachtspunt op het screeningsrapport.
Tijdens het aanvragen van de screening wordt u gevraagd de werkervaring van de afgelopen 5 jaar op te geven. Uw werkgevers in die afgelopen 5 jaar dienen een DSI werkgeversverklaring te ondertekenen. Door het ondertekenen van deze verklaring bevestigt de (ex-) werkgever uw functie, integriteit en de deskundigheid tijdens de periode dat u voor hem of haar werkte.
Ook is er een mogelijkheid om een toelichting te geven. In uw aanvraag kunt u de werkgeversverklaring eenvoudig digitaal verzenden naar een tekenbevoegd persoon binnen de organisatie waarvoor u gewerkt heeft. Indien u niet beschikt over een e-mail adres kunt u ook een werkgeversverklaring downloaden om te laten ondertekenen. DSI controleert alle werkperiodes en werkgeversverklaringen op volledigheid. Daarnaast neemt DSI contact op met één of meerdere (ex-) werkgevers/opdrachtgevers om de ondertekening van de werkgeversverklaring te verifiëren.
Toon Huydecoper was 30 jaar werkzaam als advocaat bij De Brauw Blackstone Westbroek en van 2001 tot 2013 Advocaat-generaal bij de Hoge Raad, het hoogste rechtsorgaan van Nederland. Daarnaast was hij docent aan de Radboud Universiteit Nijmegen.
Ter gelegenheid van de samenwerking op het gebied van het screenen van DSI gecertificeerden openden DSI en Validata op 5 juli gezamenlijk de beurs van Amsterdam.
Stichting DSI heeft haar jaarverslag over 2021 uitgebracht. Hierin laten wij verschillende stakeholders van DSI aan het woord over functie en rol van DSI in de dagelijkse praktijk van een beleggingsprofessional. Nieuwsgierig? Kijk op www.dsi.nl/jaarverslag-2021
Voor de uitbreiding van onze organisatie, is DSI op zoek naar pro-actieve en oplossingsgerichte Customer Care Officers. Bekijk de vacature en verras ons met jouw sollicitatie.
Sinds 1 april 2022 is het niet meer mogelijk om professionals te screenen bij DSI als de screening geen onderdeel is van een DSI Certificering. Screenings die onderdeel zijn van een DSI Certificering voert DSI nog zelf uit.
Met ingang van 1 april 2022 heeft stichting DSI een nieuwe directeur: Floris Mreijen. Floris volgt Joost Melis op, die deze functie op interim basis heeft vervuld voor DSI.
Een te screenen persoon gaf een een diploma op. Navraag door DSI Screening leverde op dat zij het diploma niet behaald heeft.
Een te screenen werknemer leverde de handtekening aan van een ex-werkgever. Navraag door DSI Screening leverde op dat deze handtekening nooit gezet is.
De opgave van een ex-werkgever door een persoon die gescreend werd, bleek bij navraag door DSI Screening niet te kloppen.
Dit is het blog van stichting DSI. Bedoeld voor DSI-gerelateerd nieuws, opinie, discussiestukken en achtergrondinformatie over Screening, Certificering en Tucht in de financiële sector en met speciale aandacht voor de ESMA-Richtsnoeren.
Bijdragen op deze site, ook wanneer geschreven door DSI’ers, zijn niet altijd een afspiegeling van de mening van stichting DSI als organisatie.
Zoeken
Uitspraak type
Sanctie
Jaar
Dan
Je hebt Nee geantwoord op deze vraag. Jouw melding voldoet daarom niet aan de wettelijk gestelde voorwaarden. Stichting Tuchtrecht Banken kan je melding helaas niet in behandeling nemen.
Je kunt alleen melding maken van een persoon die de Bankierseed overtreden heeft. Het is daarbij van belang dat je op zijn minst de voor- en achternaam van de persoon weet en de instelling waar hij/zij werkt of werkte.
De Bankierseed heeft alleen betrekking op het gedrag van personen. Ben je van mening dat een financiële instelling niet heeft voldaan aan de regels, dan kun je terecht bij het Kifid op www.kifid.nl
De Bankierseed is op 1 april wettelijk ingegaan. Alleen gedragsovertredingen die ná deze datum begaan zijn, kunnen door de Tuchtcommissie in behandeling worden genomen.
De Bankierseed heeft alleen betrekking op personen die in Nederland de eed hebben afgelegd en die werkzaam zijn of waren voor een in Nederland gevestigde instelling.
Je hebt Ja geantwoord op deze vraag. Jouwmelding voldoet daarom niet aan de wettelijk gestelde voorwaarden. Stichting Tuchtrecht Banken kan je melding helaas niet in behandeling nemen.
Via Stichting Tuchtrecht Banken kun je geen aanspraak maken op een schadevergoeding. Voor een eventuele schadevergoeding kun je je bijvoorbeeld richten tot de civiele rechter.
Een persoon tegen wie je een melding wil doen moet minstens één van de gedragsregels van de Bankierseed hebben geschonden. Hier vindt je die gedragsregels.
Een melding kan door iedereen worden ingediend. Voor het indienen van een melding kan worden gebruik gemaakt van het digitale meldingsformulier op deze website. Gebruik voor het indienen van een melding deze checklist. Na ontvangst van de melding verstuurt de Algemeen Directeur een ontvangstbevestiging.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nullam nec lobortis massa, interdum condimentum eros. Ut porttitor enim at sagittis semper. Nunc facilisis neque metus, ut maximus odio mollis fringilla. Morbi auctor dictum nisi vel placerat. Etiam imperdiet feugiat ligula. Duis posuere egestas diam, quis dapibus urna vulputate a. Nullam vitae risus sed lectus imperdiet egestas. Cras elit tellus, convallis at mauris ac, luctus tristique justo.
Nullam eu dictum velit. Etiam lacinia neque sit amet pellentesque consequat. In varius dui eu diam blandit ullamcorper. Duis hendrerit lobortis erat eu tempor. Etiam scelerisque magna id leo sagittis, a interdum mi euismod. In eget velit sagittis, tristique nisi sed, rutrum velit. In hac habitasse platea dictumst. Donec ut lorem nisl.
Een melding moet aan een aantal eisen voldoen. Het moet gaan om een melding over een gedraging van een bankmedewerker na 1 april 2015. In de melding moet worden uitgelegd waarom de bankierseed zou zijn geschonden. Als de melder relevante brieven, e-mails of andere stukken heeft, kunnen die direct worden meegestuurd. Als de melding onvoldoende duidelijk is, vraagt de Algemeen Directeur extra informatie bij de melder op. Als de melding niet aan de eisen voldoet, wordt de melding afgewezen. Als een melder het niet eens is met deze afwijzing, kan hij daarvan herziening vragen bij de Voorzitter van de Tuchtcommissie.
Alleen gedrag dat in strijd is met de Gedragscode valt onder het tuchtrecht. Het moet gaan om gedrag dat zo onfatsoenlijk is geweest dat de bankmedewerker daarvan een persoonlijk verwijt kan worden gemaakt. De Algemeen Directeur beoordeelt of daarvan sprake kan zijn geweest. Het tuchtrecht is verder niet bedoeld om zakelijke conflicten met de bank op te lossen.
Als de melding aan de eisen voldoet en de gedraging onder het tuchtrecht valt, onderzoekt de Algemeen Directeur de melding. De bankmedewerker en de bank worden op de hoogte gebracht van dit onderzoek. De Algemeen Directeur vraagt informatie op bij de bank en bij de bankmedewerker. Zowel de bankmedewerker als de bank zijn verplicht mee te werken aan het onderzoek. De bankmedewerker krijgt de gelegenheid zijn kant van het verhaal te vertellen. Hij kan zich daarbij laten bijstaan.
Als de Algemeen Directeur na het onderzoek vindt dat de bankmedewerker de bankierseed en de Gedragscode niet heeft overtreden, kan hij beslissen de zaak tegen de bankmedewerker te seponeren. Dit betekent dat hij de zaak tegen de bankmedewerker niet doorzet. De Algemeen Directeur kan dit ook beslissen als hij geen aanleiding ziet om in te grijpen. Als een melder het niet eens is met deze beslissing, kan hij daarvan herziening vragen bij de Voorzitter van de Tuchtcommissie.
Als uit het onderzoek blijkt dat de bankmedewerker de bankierseed en de Gedragscode heeft overtreden, kan de Algemeen Directeur de bankmedewerker een schikking aanbieden. Dit houdt in dat de Algemeen Directeur de bankmedewerker een maatregel voorstelt, waarmee de zaak eindigt. De bankmedewerker heeft de keuze dit voorstel te accepteren of niet. Als hij het voorstel niet accepteert, wordt een klacht aan de Tuchtcommissie voorgelegd.
De Tuchtcommissie is een onafhankelijke instantie die over de zaak beslist. Als uit onderzoek blijkt dat de bankmedewerker de bankierseed en de Gedragscode heeft geschonden, kan de Algemeen Directeur een klacht voorleggen aan de Tuchtcommissie. De Algemeen Directeur schrijft dan een klachtrapport op dat hij aan de Tuchtcommissie stuurt. De bankmedewerker mag hierop reageren. De Tuchtcommissie plant vervolgens een zitting. Op de zitting mogen de Algemeen Directeur en de bankmedewerker hun standpunt naar voren brengen. De Tuchtcommissie doet schriftelijk uitspraak.
De Commissie van Beroep is een onafhankelijke instantie die in hoger beroep over de zaak beslist. Als de Algemeen Directeur en/of de bankmedewerker het niet eens is met de uitspraak van de Tuchtcommissie, kunnen zij beroep instellen bij de Commissie van Beroep. De Commissie van Beroep plant vervolgens een zitting. Op de zitting mogen de Algemeen Directeur en de bankmedewerker hun standpunt naar voren brengen. De Commissie van Beroep doet schriftelijk uitspraak. Deze uitspraak is definitief.