Mijn DSI

MijnDSI FAQ

Vragen en antwoorden over MijnDSI voor professionals

Wij helpen u op weg

Een nieuw online systeem levert altijd nieuwe vragen en uitdagingen op. Zo ook bij het vernieuwde MijnDSI. Met deze MijnDSI FAQ pagina maken wij u als professional op een praktische manier wegwijs in onze vernieuwde klantomgeving. We delen vragen en antwoorden van andere gebruikers, zodat u zo snel mogelijk geholpen kunt worden bij eventuele onduidelijkheden.

Direct naar de veelgestelde vragen:

MijnDSI FAQ – Inlog problemen algemeen
MijnDSI FAQ – Screening
MijnDSI FAQ – Certificering

MijnDSI Handleiding

Om u snel wegwijs te maken in het vernieuwde MijnDSI hebben wij voor u ook een gebruikershandleiding opgesteld als u een screening bij ons aanvraagt. Let op: het betreft de handleiding in geval u bent uitgenodigd via de uitnodigingsmodule van de werkgever. Klik hier om de handleiding te downloaden.

Uw antwoord niet gevonden?

Staat uw vraag niet op deze MijnDSI FAQ pagina of in de handleiding? Neem dan contact op met onze helpdesk via info@mijndsi.nl of bel met 020-6201274. Vanwege de start van het vernieuwde systeem, kan de afhandeling van uw aanvraag door onze medewerkers enige vertraging oplopen. Wij doen ons uiterste best u zo snel mogelijk te helpen.


 

MijnDSI FAQ

MijnDSI Algemeen

MijnDSI FAQ - screening

Certificering | Aanvragen

MijnDSI Algemeen

  • Als ik op MijnDSI in mijn account kijk is mijn account leeg. Dit klopt niet. Wat moet ik doen?

    Onderaan je scherm zie je een regel met de naam van je werkgever. Als je hierop dubbelklikt, kom je in je aanvraag terecht.

    Zie je deze regel niet?

    • MijnDSI werkt het beste via de browsers Firefox en Chrome. Het functioneert minder goed op Internet Explorer en Microsoft Edge. Gebruik je Internet Explorer of Microsoft Edge? Dan vragen we je om in te loggen via Chrome, mogelijk zijn dan de problemen met je account opgelost.
    • MijnDSI werkt optimaal op de computer/desktop en laptop. Het werkt minder goed op tablet, iPad en smartphone. We verzoeken je vriendelijk om in te loggen op je computer of laptop, wellicht worden de problemen met je account dan opgelost.

    Blijft je account leeg? Neem dan contact op met onze Customer Care Officers via ons contactformulierof bel met 020 620 12 74.

  • Ik kan mijn aanvraag niet zien op MijnDSI. Wat moet ik doen?

    Als u dubbel klikt op de regel met het vierkantje met het potloodje dan verschijnt uw aanvraag. Ziet u uw aanvraag nu nog niet? Neem dan contact op met onze Customer Care Officers via certificering@dsi.nl of bel met 020 620 12 74.

MijnDSI Certificering - Overige vragen

  • Als ik in MijnDSI mijn ID bewijs upload kan ik niet verder. Wat moet ik doen?

    De afbeelding is waarschijnlijk niet scherp genoeg of het bestandstype wordt niet gepakt. Als u een scherpere foto maakt << van minimaal xxx Mb/ xx aantal pixels>> van uw ID-bewijs en dit < opslaat als xxxx bestand > en dit bestand uploadt in de aanvraag, verwachten wij dat het systeem de upload accepteert.

    Lukt het nu nog niet om het bestand te uploaden? Neem dan contact op met onze servicedesk via info@mijndsi.nl of bel met 020 620 12 74.

  • Als ik in MijnDSI de werkgever wil selecteren in het dropdownmenu, dan kom ik de juiste naam niet tegen. Wat moet ik doen?

    In het vernieuwde MijnDSI hebben we voor uw (toekomstig) werkgever de mogelijkheid ingebouwd om u een uitnodiging te sturen voor een screening.

    Komt u de naam van uw werkgever niet tegen, dan kunt u het best contact opnemen met uw werkgever om te vragen of zij u willen uitnodigen via MijnDSI. Hierdoor doorloopt u meteen de juiste screening en wordt de screening betaald door uw werkgever.

MijnDSI FAQ - Certificering

Certificering | Wijzigen of beëindigen

MijnDSI Certificering - Openbaar register

  • Mijn werkgever is niet zichtbaar bij mijn certificering in het openbaar register. Hoe kan dat?

    Uw huidige werkgever dient zichtbaar te zijn in het Openbaar Register. Mocht dit niet het geval zijn, dan is er mogelijk iets verkeerd gegaan met de verwerking  van uw gegevens.

    Onze Customer Care Officers kunnen uw registratie in ons backoffice systeem aanpassen. U kunt hun bereiken via e-mail: certificering@dsi.nl. Vermeld naast uw vraag de volgende gegevens in uw e-mail:

    • Uw  voor- en achternaam
    • Uw DSI registratienummer
    • In welk DSI register u ingeschreven staat

    Wij nemen uw mail in behandeling en komen hier zo spoedig mogelijk bij u op terug.

  • Ik ben DSI gecertificeerd, maar ik sta niet in het register. Hoe kan dat?

    Er is mogelijk iets verkeerd gegaan met de registratie van uw gegevens. Wij kijken dit graag persoonlijk voor u na. Zou u contact willen opnemen met één van onze Customer Care Officers, zodat zij uw registratie in ons backoffice systeem kunnen controleren? U kunt hen bereiken via e-mail: certificering@dsi.nl. Vermeld naast uw vraag de volgende gegevens in uw e-mail:

    • Uw voor- en achternaam
    • Uw DSI registratienummer
    • In welk DSI register u ingeschreven staat

    Wij zullen uw mail in behandeling nemen en komen hier zo spoedig mogelijk bij u op terug.

  • Mijn certificering in het openbaar register klopt niet. Hoe kan ik dit wijzigen?

    Er is mogelijk iets verkeerd gegaan met de registratie van uw gegevens. Wij kijken dit graag persoonlijk voor u na.

    Zou u contact willen opnemen met één van onze Customer Care Officers, zodat zij uw registratie in ons backoffice systeem kunnen controleren? U kunt hen bereiken via e-mail: certificering@dsi.nl. Vermeld naast uw vraag de volgende gegevens in uw e-mail:

    • Uw voor- en achternaam
    • Uw DSI registratienummer
    • In welk DSI register u ingeschreven staat

    Wij zullen uw mail in behandeling nemen en komen hier zo spoedig mogelijk bij u op terug.

MijnDSI Certificering - Overige vragen