Mijn DSI

MijnDSI FAQ

Vragen en antwoorden over MijnDSI voor professionals

Wij helpen u op weg

Een nieuw online systeem levert altijd nieuwe vragen en uitdagingen op. Zo ook bij het vernieuwde MijnDSI. Met deze MijnDSI FAQ pagina maken wij u als professional op een praktische manier wegwijs in onze vernieuwde klantomgeving. We delen vragen en antwoorden van andere gebruikers, zodat u zo snel mogelijk geholpen kunt worden bij eventuele onduidelijkheden.

Direct naar de veelgestelde vragen:

MijnDSI FAQ – Inlog problemen algemeen
MijnDSI FAQ – Screening
MijnDSI FAQ – Certificering

MijnDSI Handleiding

Om u snel wegwijs te maken in het vernieuwde MijnDSI hebben wij voor u ook een gebruikershandleiding opgesteld als u een screening bij ons aanvraagt. Let op: het betreft de handleiding in geval u bent uitgenodigd via de uitnodigingsmodule van de werkgever. Klik hier om de handleiding te downloaden.

Uw antwoord niet gevonden?

Staat uw vraag niet op deze MijnDSI FAQ pagina of in de handleiding? Neem dan contact op met onze helpdesk via info@mijndsi.nl of bel met 020-6201274. Vanwege de start van het vernieuwde systeem, kan de afhandeling van uw aanvraag door onze medewerkers enige vertraging oplopen. Wij doen ons uiterste best u zo snel mogelijk te helpen.


 

MijnDSI FAQ

MijnDSI Algemeen

MijnDSI Certificering - Overige vragen

  • Als ik in MijnDSI een document upload, kan ik niet verder. Wat moet ik doen?

    Het vernieuwde MijnDSI vraagt om een scherpe afbeelding om zo de echtheid van het document op een goede manier te kunnen controleren. Lukt het uploaden van uw document niet, dan kunt u proberen om een scherpere foto van de afbeelding te maken en toe te voegen. Let op, het bestand mag maximaal 5 MB groot zijn.

    Blijven de problemen ontstaan?

    • Betreft het een screening? Neem dan contact op met onze Screening Officers via screening@dsi.nl of bel met 020-620 12 74.
    • Betreft het een certificering? Neem dan contact op met onze Certificering Officers via certificering@dsi.nl of bel met 020-620 12 74.

MijnDSI FAQ - screening

MijnDSI Algemeen

  • Als ik op MijnDSI in mijn account kijk is mijn account leeg. Dit klopt niet. Wat moet ik doen?

    Onder in uw scherm ziet u een regel staan met de naam van uw werkgever. Als u hier dubbel op klikt, komt u in uw aanvraag.

    Ziet u deze regel niet?

    • MijnDSI werkt het best via browsers Firefox en Chrome. MijnDSI werkt minder goed op Internet Explorer en Microsoft Edge. Gebruikt u Internet Explorer of Microsoft Edge? Dan willen wij u vragen om in te loggen via Chrome, mogelijk zijn dan de problemen met uw account verholpen.
    • MijnDSI werkt het best op de computer/ desktop en laptop. MijnDSI werkt minder goed op tablet, Ipad en smartphone. Wij willen u vragen om in te loggen op uw computer of laptop, mogelijk zijn dan de problemen met uw account verholpen.

    Blijft uw account leeg?
    Neem dan contact op met onze Customer Care Officers via certificering@dsi.nl of bel met 020 620 12 74.

     

  • Ik kan mijn aanvraag niet zien op MijnDSI. Wat moet ik doen?

    Als u dubbel klikt op de regel met het vierkantje met het potloodje dan verschijnt uw aanvraag. Ziet u uw aanvraag nu nog niet? Neem dan contact op met onze Customer Care Officers via certificering@dsi.nl of bel met 020 620 12 74.

MijnDSI Certificering - Overige vragen

  • Ik kan mijn VOG in MijnDSI niet uploaden. Wat moet ik nu doen?

    Lukt het niet om de VOG te uploaden? Het vernieuwde MijnDSI vraagt om een scherpe afbeelding in kleur om zo de echtheid van het document op een goede manier te kunnen controleren. Lukt het uploaden van een document niet, dan kunt u proberen om een scherpere kleurenfoto van de afbeelding te uploaden. Let op: het bestand mag maximaal 5 MB groot zijn.

    Lukt het nog steeds niet om uw VOG te uploaden? Wij vragen u het bestand aan screening@dsi.nl te e-mailen onder vermelding van uw aanvraagnummer. Team Screening koppelt dan de VOG handmatig aan uw aanvraag en neemt de aanvraag verder in behandeling.

  • In MijnDSI werkt de link naar het VOG niet. Wat moet ik nu doen?

    De link naar VOG op MijnDSI werkt. Het kan zijn dat er onderhoud wordt gepleegd aan de site van de dienst Justice. Indien u deze melding krijgt, verzoeken wij u het op een later moment nogmaals te proberen.

    Blijft u de melding over het onderhoud beeld krijgen, wellicht kunt u uw cache/ browsergeschiedenis verwijderen. Lukt dit ook niet, dan kunt u gebruik maken van de onderstaande work around. Let op: de workaround heeft een langere doorlooptijd dan dat u via de link in MijnDSI de VOG aanvraagt.

    Work around:

    U kunt, als u langer de tijd hebt, uw VOG zelf aanvragen via deze link. De VOG wordt per post naar het door u opgegeven adres verstuurd. Zodra de VOG binnen is, verzoeken wij u deze te uploaden in MijnDSI.

    Lukt het niet om de VOG te uploaden? Het vernieuwde MijnDSI vraagt om scherpe afbeelding om zo de echtheid van het document op een goede manier te kunnen controleren. Lukt het uploaden van een document niet, dan kunt u proberen om een scherpere foto van de afbeelding van maximaal 5MB te maken en toe te voegen.

    Lukt het nog steeds niet om uw VOG te uploaden? Wij vragen u het bestand aan certificering@dsi.nl te e-mailen onder vermelding van uw aanvraagnummer. Onze Customer Care Officers koppelen dan de VOG handmatig aan uw aanvraag en neemt de aanvraag verder in behandeling.

  • Als ik in MijnDSI mijn ID bewijs upload kan ik niet verder. Wat moet ik doen?

    De afbeelding is waarschijnlijk niet scherp genoeg of het bestandstype wordt niet gepakt. Als u een scherpere foto maakt << van minimaal xxx Mb/ xx aantal pixels>> van uw ID-bewijs en dit < opslaat als xxxx bestand > en dit bestand uploadt in de aanvraag, verwachten wij dat het systeem de upload accepteert.

    Lukt het nu nog niet om het bestand te uploaden? Neem dan contact op met onze servicedesk via info@mijndsi.nl of bel met 020 620 12 74.

  • Als ik in MijnDSI de werkgever wil selecteren in het dropdownmenu, dan kom ik de juiste naam niet tegen. Wat moet ik doen?

    In het vernieuwde MijnDSI hebben we voor uw (toekomstig) werkgever de mogelijkheid ingebouwd om u een uitnodiging te sturen voor een screening.

    Komt u de naam van uw werkgever niet tegen, dan kunt u het best contact opnemen met uw werkgever om te vragen of zij u willen uitnodigen via MijnDSI. Hierdoor doorloopt u meteen de juiste screening en wordt de screening betaald door uw werkgever.

  • Ik moet betalen voor mijn screeningsaanvraag op MijnDSI, dat klopt niet. Wat moet ik doen?

    U heeft in het dropdownmenu zeer waarschijnlijk niet uw werkgever geselecteerd. U kunt het best uw werkgever vragen een uitnodiging toe te sturen. Hiermee doorloopt u meteen de juiste screening en wordt de screening door de werkgever betaald.

Screening van (kandidaat) gecertificeerden

  • Als ik de VOG upload in MijnDSI kan ik niet verder. Wat moet ik doen?

    De afbeelding is waarschijnlijk niet scherp genoeg of het bestandstype wordt niet gepakt. Als u een scherpere foto maakt van maximaal 5 MB en dit bestand uploadt in de aanvraag, verwachten wij dat het systeem de upload accepteert.

    Lukt het nu nog niet om het bestand te uploaden? Neem dan contact op met onze Customer Care Officers via certificering@dsi.nl of bel met 020 620 12 74.

MijnDSI FAQ - Certificering

MijnDSI Certificering - Openbaar register

  • Mijn werkgever is niet zichtbaar bij mijn certificering in het openbaar register. Hoe kan dat?

    Uw huidige werkgever dient zichtbaar te zijn in het Openbaar Register. Mocht dit niet het geval zijn, dan is er mogelijk iets verkeerd gegaan met de verwerking  van uw gegevens.

    Onze Customer Care Officers kunnen uw registratie in ons backoffice systeem aanpassen. U kunt hun bereiken via e-mail: certificering@dsi.nl. Vermeld naast uw vraag de volgende gegevens in uw e-mail:

    • Uw  voor- en achternaam
    • Uw DSI registratienummer
    • In welk DSI register u ingeschreven staat

    Wij nemen uw mail in behandeling en komen hier zo spoedig mogelijk bij u op terug.

  • Ik ben DSI gecertificeerd, maar ik sta niet in het register. Hoe kan dat?

    Er is mogelijk iets verkeerd gegaan met de registratie van uw gegevens. Wij kijken dit graag persoonlijk voor u na. Zou u contact willen opnemen met één van onze Customer Care Officers, zodat zij uw registratie in ons backoffice systeem kunnen controleren? U kunt hen bereiken via e-mail: certificering@dsi.nl. Vermeld naast uw vraag de volgende gegevens in uw e-mail:

    • Uw voor- en achternaam
    • Uw DSI registratienummer
    • In welk DSI register u ingeschreven staat

    Wij zullen uw mail in behandeling nemen en komen hier zo spoedig mogelijk bij u op terug.

  • Ik ben van werkgever gewisseld en ik wil nu mijn certificering in MijnDSI aanpassen. Mijn werkgever is niet zichtbaar en ik kan deze nu niet wijzigen. Wat moet ik doen?

    Als uw werkgever niet zichtbaar in MijnDSI, kan dit komen doordat uw werkgever geen deelnemer van Stichting DSI. Om u als professional te certificeren, dient uw werkgever als deelnemer verbonden te zijn aan onze stichting.

    Meer informatie over het aanmelden van bedrijven als deelnemer leest u hier. Mocht u nog aanvullende vragen hebben, dan kunt u altijd contact opnemen met de één van onze customer care officers via: certificering@dsi.nl. Vermeld naast uw vraag de volgende gegevens in uw e-mail:

    • Uw  voor- en achternaam
    • Uw DSI registratienummer
    • In welk DSI register u ingeschreven staat

    Wij nemen uw mail in behandeling en komen hier zo spoedig mogelijk bij u op terug.

     

  • Mijn certificering in het openbaar register klopt niet. Hoe kan ik dit wijzigen?

    Er is mogelijk iets verkeerd gegaan met de registratie van uw gegevens. Wij kijken dit graag persoonlijk voor u na.

    Zou u contact willen opnemen met één van onze Customer Care Officers, zodat zij uw registratie in ons backoffice systeem kunnen controleren? U kunt hen bereiken via e-mail: certificering@dsi.nl. Vermeld naast uw vraag de volgende gegevens in uw e-mail:

    • Uw voor- en achternaam
    • Uw DSI registratienummer
    • In welk DSI register u ingeschreven staat

    Wij zullen uw mail in behandeling nemen en komen hier zo spoedig mogelijk bij u op terug.

MijnDSI Certificering - Overige vragen