Mijn DSI

Vernieuwd MijnDSI

Het vernieuwde MijnDSI staat live

Op 1 maart 2021 is MijnDSI vernieuwd. Wat betekent dit voor u? Op deze pagina treft u de MijnDSI-handleiding, informatie en praktische tips aan over het gebruik van MijnDSI.

Handleiding

Om u snel wegwijs te maken in het vernieuwde MijnDSI hebben wij een handleiding voor u opgesteld. U kunt de handleiding hier downloaden.

Wat is er vernieuwd?

In de aanvraag- en de werkgeversportal hebben we een aantal verbeteringen doorgevoerd:

  • Aanvraagportal voor uw medewerkers
    • Voor uw medewerkers wordt het makkelijker om in MijnDSI een certificering aan te vragen. De machtiging is bijvoorbeeld geïntegreerd in het aanvraagproces, waardoor het uploaden van het ondertekende formulier niet langer nodig is.
    • Gebruikerservaring is verbeterd door lay-out technische verbeteringen zoals bijvoorbeeld andere positie en/ of vormgeving van buttons.
  •  Werkgeversportal
    • De status van een certificering is nu direct zichtbaar in MijnDSI. Per medewerker is er specifieke informatie zichtbaar.
    • Uw medewerkers uitnodigen om een certificering aan te vragen? Dit gaat straks nog eenvoudiger door de nieuwe uitnodigingsmodule in MijnDSI. Door deze module kunt u de voortgang van de aanvraag realtime volgen.
    • We maken het mogelijk om binnen MijnDSI meer kenmerken toe te voegen aan medewerkers, waardoor medewerkers gemakkelijker vindbaar zijn en verwerking van facturen soepeler verloopt. U kunt al een kenmerk toevoegen bij de uitnodiging.
    • Optimalisatie facturatieproces: alle facturen zijn zichtbaar. U kunt facturen zoeken en een export maken naar Excel.

Tips, vragen & antwoorden

Onderstaand een aantal handige tips en vragen & antwoorden over het vernieuwde MijnDSI. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met Nana Asante, uw DSI-relatiebeheerder. Nana is per e-mail te bereiken via n.asante@dsi.nl.

 

Praktische tips

  • Tip: Houd uw gebruikersnaam en wachtwoord bij de hand

    Om in te loggen in het vernieuwde MijnDSI, heeft u uw huidige gebruikersnaam en wachtwoord nodig. Handig om uw huidige inloggevens bij de hand te hebben.

  • Tip: Nodig uw medewerkers uit om zich te certificeren via onze nieuwe, handige uitnodigingsmodule

    In MijnDSI is een nieuwe functionaliteit opgeleverd: de MijnDSI-uitnodigingsmodule. U kunt vanuit MijnDSI de gegevens uploaden van uw medewerkers die zich moeten certificeren of een certificering willen aanvragen.

    Door uw medewerkers uit te nodigen via deze module, zijn zij direct aan u als werkgever gekoppeld en kunnen zij via de uitnodigingslink direct starten met het aanvragen van hun certificering. Heel efficiënt.

  • Tip: Toch geen gebruik maken van de uitnodigingsmodule? Uw medewerker kan ook zelf een aanvraag doen

    Als u de uitnodigingsmodule niet gebruikt, dan vragen uw medewerkers zelf een certificering aan. Zij zijn bij de start van de aanvraag dan nog niet aan u als werkgever gekoppeld. Uw medewerkers kiezen de werkgever voor wie zij (gaan) werken uit een drop down lijst.

    U dient als werkgever dan wel eerst deelnemer bij DSI te zijn. Alleen medewerkers van bij DSI aangesloten organisaties kunnen zich certificeren. Het is dus van belang dat u zich eerst aanmeldt als deelnemer. Daarna kunnen uw medewerkers een registratie aanvragen en de juiste werkgever koppelen aan de certificeringsaanvraag.

     

Vragen & antwoorden over het vernieuwde MijnDSI

  • Wat is er precies veranderd in MijnDSI?

    DSI heeft een aantal functionaliteiten voor u geoptimaliseerd en/of toegevoegd:

    Aanvraagportal voor uw medewerkers

    • Voor uw medewerkers wordt het makkelijker om in MijnDSI een certificering aan te vragen. De machtiging is bijvoorbeeld geïntegreerd in het aanvraagproces, waardoor het uploaden van het ondertekende formulier niet langer nodig is.
    • De gebruikerservaring is verbeterd door lay-out technische verbeteringen, zoals een andere positie en/of vormgeving van buttons.

    Werkgeversportal

    • De status van een certificering is nu direct zichtbaar in MijnDSI. Per medewerker is er specifieke informatie zichtbaar.
    • Uw medewerkers uitnodigen een certificering aan te vragen? Dit gaat eenvoudig met de MijnDSI uitnodigingsmodule MijnDSI. U kunt vanaf het moment van uitnodigen de voortgang van de aanvraag realtime volgen.
    • We maken het mogelijk om binnen MijnDSI meer kenmerken toe te voegen aan medewerkers, waardoor medewerkers gemakkelijker vindbaar zijn en de verwerking van facturen soepeler verloopt. U kunt al een kenmerk toevoegen bij de uitnodiging.
    • Optimalisatie facturatieproces: alle facturen zijn zichtbaar. U kunt facturen zoeken en een export maken naar Excel.
  • Ik kan niet inloggen met mijn huidige gegevens. Wat moet ik doen?

    De eerste keer dat u inlogt in MijnDSI houdt u uw inlogcodes bij de hand. Uw gebruikersnaam en wachtwoord blijven gelijk. Lukt het niet om in te loggen? Neem gedurende werkdagen tussen 9 en 17 uur contact op met Team Certificering op nummer 020-6201274 (menu-optie 2) of via e-mail: certificering@dsi.nl.

  • Mijn collega wil ook medewerkers uitnodigen. Hoe moet ik dit regelen?

    Wil uw collega ook medewerkers uitnodigen? Dat kan. U kunt dit zelf regelen in MijnDSI.

    Heeft u hier hulp bij nodig? Uw relatiebeheerder Nana Asante helpt u graag. Nana is te bereiken via e-mailadres: n.asante@dsi.nl. Wij vragen u de volgende gegevens van uw collega bij de hand te houden:

    • Voornaam en achternaam
    • De functie
    • Het e-mail adres.