Mijn DSI

DSI Certificering FAQ

Vragen en antwoorden over DSI Certificering

Het kiezen of wijzigen van een certificering kan vragen opleveren. Dit geldt zowel voor professionals als voor werkgevers. Met deze FAQ pagina maken wij u als professional en werkgever op een praktische manier wegwijs in het aanvragen, wijzigen of stopzetten van uw DSI Certificering.

Bent u op zoek naar een antwoord op een specifieke vraag? Maak dan gebruik van de onderstaande zoekfunctie, door de betreffende zoekterm of vraag onderstaand in te vullen.

Search
Generic filters

FAQ voor (kandidaat) gecertificeerden

Direct naar FAQ's

FAQ voor DSI Deelnemers (werkgevers)

Direct naar FAQ's

FAQ Permanent Vakbekwaam Programma

Direct naar FAQ's

Handleidingen MijnDSI

Handleiding Certificering aanvragen

Voor professionals
Aanvragen van een certificering in MijnDSI door professionals

Download hier

Handleiding Werkgeversportal

Voor werkgevers
Gebruikershandleiding over de werkgeversportal in MijnDSI

Download hier

DSI Certificering - FAQ (Kandidaat) Gecertificeerden

Certificering | Aanvragen

  • Hoe vraag ik een additionele certificering aan?

    Bent u werkzaam in verschillende functies gerelateerd aan meerdere DSI-registers? U kunt via MijnDSI dan een Additionele Certificering aanvragen. Bekijk op deze pagina een overzicht van alle DSI certificeringen. Zoekt u hulp bij het kiezen van de juiste DSI certificering? Vul dan de DSI Certificeringswijzer in.

    Let op: Als u nu gecertificeerd bent voor een ‘Informeren’-register en u wilt naar een ‘Adviseren’-register, kies dan voor ‘Certificering wijzigen’ in plaats van een ‘Additionele certificering’

  • Ik wil een nieuwe certificering aanvragen, maar ben al eerder gecertificeerd. Wat hebben jullie van mij nodig?

    Informatie die de afgelopen twee jaar bij ons is aangeleverd, hoeft u niet opnieuw aan te bieden. Uitzondering hierop is de VOG, die mag maximaal 1 jaar oud zijn op het moment van indienen.

  • Wat gebeurt er met de data/ geuploade stukken van de certificeringsaanvragen die nu nog in MijnDSI staan?

    Conform ons privacy statement wordt er omgegaan met de data. We hebben verschillende categorieën persoonsgegevens met verschillende bewaartermijnen. 

  • Waarom moet mijn huidige werkgever tekenen voor 12 maanden fulltime werkervaring, als ik die ook opdeed bij een andere werkgever?

    DSI verwacht van werkgevers dat zij bij indiensttreding van medewerkers een goed zicht hebben op de werkervaring van hun medewerkers. Daarom vraagt DSI van werkgevers dat zij schriftelijk, op de werkgeversverklaring van de werknemer, verklaren dat is voldaan aan de twaalf maanden-eis.

  • Hoe wordt de werkervaring van een fulltimer/part-timer beoordeeld?

    De Autoriteit Financiële Markten vereist 12 maanden relevante werkervaring op fulltime basis.

    DSI stelt op basis daarvan de volgende eis in relatie tot DSI-certificering:
    De gecertificeerde moet in de afgelopen vijf jaren gedurende twaalf maanden (op fulltime basis) een substantieel deel van zijn/haar tijd besteed hebben aan werkzaamheden die gerelateerd zijn aan het register, hetzij in de huidige functie, hetzij in voorgaande functies.

    Dit betekent dat bij een parttime dienstverband het benodigde aantal maanden werkervaring hoger moet liggen (berekening afhankelijk van het parttime percentage).

  • Wie mag supervisor zijn?

    Dit is bepaald door de European Securities & Markets Authority (ESMA), de opsteller van de verplichte ESMA-Richtsnoeren. Alleen medewerkers die zowel een passende kwalificatie als passende ervaring hebben (zoals bedoeld in de ESMA-Richtsnoeren) mogen binnen hun organisaties optreden als supervisors van kandidaat-gecertificeerden, ofwel professionals die nog niet voldoen aan de richtsnoeren. Betreffende medewerker mag niet langer dan 4 jaar onder supervisie werken. Voor meer informatie verwijzen wij naar de ESMA-Richtsnoeren en de AFM.

  • Ik ben geen werknemer. Kan ik mij ook certificeren?

    Jazeker. U kunt zich certificeren als ZZP’er, als u uitzendkracht bent of gedetacheerd, als franchisenemer of als medewerker van een instelling die is aangesloten op de AFM-vergunning van een DSI-deelnemer.

  • Kan ik me in meerdere registers laten opnemen?

    Dat kan indien u voldoet aan de functieprofielen en de toelatingseisen. Een overzicht van de verschillende DSI-registers en bijbehorende voorwaarden vindt u hier.

Certificering | Algemeen

  • Hoe meld ik mij aan voor een examen (kennis, vaardigheden en/of integriteit)?

    Bent u op dit moment kandidaat-gecertificeerd in een van onze registers en wilt u zich aanmelden voor een examen (Kennis, Vaardigheden, Integriteit). Kijk voor meer informatie in het register waarin u bent opgenomen in ons Overzicht Certificeringen. Onder de toelatingseisen van ieder register staat alle informatie over de opleidingen per vakbekwaamheidsonderdeel en de aanmelding daarvoor.

    Let op! Het is wellicht ook mogelijk om via uw werkgever aan te melden voor een examen.

  • Wat is een passieve registratie?

    Een passieve registratie hangt vast aan onze oude registers (voor 2018) en kan dus ook niet meer afgenomen worden. De status hing onder andere samen met de 50% werkervaringseis. Het is niet meer mogelijk een passieve registratie aan te vragen.

    Vanaf 2018 kreeg DSI een nieuwe registerstructuur vanwege de komst van de verplichte ESMA-Richtsnoeren. Ook voor de specialisten registers is er toen het één en ander veranderd. Passief registreren was vanaf toen dan ook niet meer mogelijk. Reeds bestaande passieve registraties mochten behouden blijven. DSI wilde op die manier rekening houden met de inspanningen die een klant mogelijk geleverd had om hun vakbekwaamheid (ook tijdens de passieve registratie) bij te houden.

    Een passieve registratie is vanaf 2018 niet meer zichtbaar in ons DSI Openbaar Register en kan je daar ook niet je vakbekwaamheid mee aantonen bij externen of de AFM. Daarnaast hoeven zij niet verplicht het PV programma te volgen.

    Bent u passief geregistreerd en wilt u uw registratie omzetten naar een actieve DSI registratie? Via uw account in MijnDSI kunt u een wijziging van een passieve registratie aanvragen. Klik hiervoor op de button Ik wil mijn passieve registratie wijzigen.

    Let op: het wijzigen van een passieve registratie is alleen mogelijk als u werkzaam bent bij een deelnemer die verbonden is aan DSI. Verder dient u voor het specifieke register te voldoen aan de vakbekwaamheidseisen behorende bij het betreffende register. Kijk hier voor een overzicht van deze eisen per register.

  • Ik wil het logo van DSI gebruiken in mijn communicatie naar klanten. Mag ik dat doen?

    Als u gecertificeerd bent, dan wilt u dat natuurlijk uitdragen. Als DSI-gecertificeerd professional mag u daarvoor het DSI-logo gebruiken. Aan dit logo gebruik zijn wel voorwaarden verbonden. Lees hier verder voor de algemene voorwaarden en gebruik op social media als Twitter en LinkedIn

  • Wat is het verschil tussen gecertificeerd en kandidaat-gecertificeerd?

    Zowel gecertificeerde als kandidaat gecertificeerde professionals krijgen een vermelding in het DSI Openbaar Register. Beide voldoen ze aan de gedragscode die door DSI is opgezet. Het verschil zit hem in het stukje opleidingen of werkervaring. Het verschil tussen gecertificeerd en kandidaat-gecertificeerd, hebben we hier nader toegelicht.

  • Welke soorten categorieën certificeringen zijn er?

    DSI onderscheidt drie verschillende categorieën certificeringen waarvoor professionals zich kunnen registeren: voor Retail, Institutioneel en Specialisten.

    • DSI Retail: professionals die staan geregistreerd in één van de retail registers, hebben klantcontact met niet-professionele beleggers. Ze geven advies of informeren bijvoorbeeld een particulier over een beleggingsproduct en zijn werkzaam bij een financiële instelling of vermogensbeheer.
    • DSI Institutioneel: professionals die staan geregistreerd in één van de institutionele registers, hebben klantcontact met professionele beleggers. Ze geven advies of informeren bijvoorbeeld een pensioenfonds over een beleggingsproduct en zijn werkzaam bij een financiële instelling of vermogensbeheer
    • DSI Specialist: professionals die vanuit de uitoefening van hun vak willen aantonen dat ze op de hoogte zijn van de laatste ontwikkeling en eisen op het gebied kennis en vakbekwaamheid, registeren zich in één van de specialisten registers. Dit zijn beleggingsanalisten, compliance professionals en effectenhandelaren.
  • Hoe bereid ik mij voor op mijn examen?

    DSI accrediteert uitsluitend examens. De wijze waarop u zich voorbereidt op deze examens staat u vrij. Informeer bij uw werkgever en/of opleidingsinstituten welke opleidingsmogelijkheden er zijn.

  • Hoe wordt toezicht gehouden op een integere bedrijfsvoering door DSI zelf?

    De procedures van DSI zijn vastgelegd in de AO/IB (administratieve organisatie en interne beheersmaatregelen). Een accountant houdt toezicht op de naleving door DSI van deze procedures en rapporteert hierover aan zowel het bestuur als de AFM (in het kader van het convenant tussen DSI en de AFM).

  • Waarin onderscheidt DSI zich ten opzichte van soortgelijke instanties?

    DSI staat voor onafhankelijke, serieuze zelfregulering. De aanpak van DSI kenmerkt zich door een systeem dat de integriteit en deskundigheid van financieel professionals enerzijds bevordert en aantoonbaar maakt en dat anderzijds ook ingrijpt als daar noodzaak  toe is. Middels een convenant met de AFM borgt DSI ook dat u als DSI-gecertificeerde per 2018 voldoet aan de verplichte Europese ESMA-Richtsnoeren.

    Iedere professional die DSI-gecertificeerd is is uitvoerig gescreend, beschikt  over relevante opleidingen en werkervaring,  heeft trainingen doorlopen om  goed met integriteitdilemma’s om te kunnen gaan en wordt periodiek getoetst op het gebied van integriteit en vakbekwaamheid. Bovendien committeren gecertificeerden zich aan de DSI-gedragscode. Wordt deze overtreden, dan is tuchtrecht van toepassing. Dit ‘gesloten systeem’ maakt dat consumenten, werkgevers en toezichthouders erop kunnen vertrouwen dat gecertificeerden aan de meest recente eisen voldoen die de sector en de European Securities & Markets Authority stellen.

  • Wat is de meerwaarde van certificering bij DSI?

    U toont klanten, prospects, uw werkgever en de toezichthouder hiermee  objectief aan dat u integriteit en vakbekwaamheid hoog in het vaandel heeft staan en hierin investeert. DSI-certificering is een waardevol visitekaartje. Indien DSI-gecertificeerd per 2018, voldoet u ook aan de verplichte Europese ESMA-Richtsnoeren. Daarnaast wordt u opgenomen in ons openbaar register dat voor iedereen toegankelijk is.

  • Is een DSI-certificering verplicht?

    Een DSI-certificering is dé norm in de beleggingssector. Honderden financiële ondernemingen in Nederland zijn aangesloten bij DSI en stellen een certificering bij DSI verplicht voor beleggingsprofessionals. DSI is op initiatief van de sector opgericht om invulling te geven aan zelfregulering en heeft een convenant met de toezichthouder, de Autoriteit Financiële Markten (AFM).

    Het is niet wettelijk verplicht om bij DSI aangesloten of gecertificeerd te zijn. Wél is het een wettelijke verplichting voor financiële ondernemingen om een integere bedrijfsvoering  te borgen. Daar helpt DSI bij, door de deskundigheid en integriteit van financieel professionals te bevorderen en te bewaken.

Certificering | Wijzigen of beëindigen

  • Hoe wijzig ik mijn certificering?

    U wilt uw certificering wijzigen, omdat u bijvoorbeeld een andere functie bent gaan uitoefenen of u heeft zich ontwikkelt van informeren naar adviseren. Via MijnDSI kunt de wijziging van uw certificering aanvragen.

  • Hoe wijzig ik mijn functie?

    Wijzigt u van functie? Pas dit aan in uw persoonlijke MijnDSI-account.

  • Hoe beëindig ik mijn certificering vanwege uitdiensttreding?

    Is een certificering niet meer noodzakelijk, geef uw uitdiensttreding door via certificering@dsi.nl onder vermelding van uw registratienummer.

  • Hoe wijzig ik mijn status in het register?

    Heeft u uw laatste vakbekwaamheidsonderdeel behaald en kan uw status van kandidaat-gecertificeerd naar gecertificeerd? Of wordt uw status niet goed weergegeven in het Openbaar Register?

    Stuurt u aub een e-mail met vermelding van uw registratienummer naar certificering@dsi.nl. Dan zorgen wij ervoor dat de juiste status binnen twee werkdagen in het Openbaar Register getoond wordt.

  • Hoe voeg ik een behaald certificaat toe?

    Van harte gefeliciteerd met het behalen van uw certificaat! Wij worden tweewekelijks op de hoogte gesteld van de behaalde examens door de opleidingsinstituten. Vervolgens voegen wij de examenresultaten toe aan de certificeringen. U hoeft hier helemaal niets voor te doen.

  • Hoe beëindig ik mijn aanvraag?

    Om uw aanvraag te beëindigen stuurt u een e-mail naar certificering@dsi.nl met het verzoek de aanvraag te beëindigen. Vermeld in de e-mail het aanvraagnummer en de reden van beëindiging. Wij archiveren dan de aanvraag. Gedurende de wettelijke bewaartermijn is de informatie nog beschikbaar.

  • Hoe kan ik mijn passieve registratie omzetten naar een actieve DSI registratie?

    Bent u passief geregistreerd en wilt u uw registratie omzetten naar een actieve DSI registratie? Via uw account in MijnDSI kunt u een wijziging van een passieve registratie aanvragen. Klik hiervoor op de button Ik wil mijn passieve registratie wijzigen.

    Let op: het wijzigen van een passieve registratie is alleen mogelijk als u werkzaam bent bij een deelnemer die verbonden is aan DSI. Verder dient u voor het specifieke register te voldoen aan de vakbekwaamheidseisen behorende bij het betreffende register. Kijk hier voor een overzicht van deze eisen per register.

  • Waarom moet ik mijn certificering beëindigen als ik niet meer werkzaam ben bij een DSI-deelnemer?

    Als DSI-gecertificeerde toont u niet alleen uw vakbekwaamheid aan, u onderwerpt zich ook aan de DSI gedragscode en zo valt u onder het tuchtrecht van DSI. Werkgevers die bij ons zijn aangesloten, zijn verplicht om incidenten met betrekking tot hun DSI-gecertificeerde medewerkers aan DSI te melden. Op deze manier werkt de zelfregulering. Omdat werkgevers die niet zijn aangesloten bij DSI geen meldingsplicht hebben, kunt u uw certificering alleen voeren onder een aan DSI deelnemende werkgever. Werkgevers met een AFM- of DNB-vergunning kunnen zich aansluiten bij DSI.

  • Als ik mijn certificering/passieve registratie beëindig, hoe lang blijven mijn diploma's dan geldig?

    Uw diploma’s blijven geldig zolang zij voldoen aan de huidige eisen van het register waarin u gecertificeerd was. U kunt, ook als u geen DSI certificering heeft, uw vakbekwaamheid bijhouden. Bijvoorbeeld door deel te nemen aan de periodieke toetsen die horen bij uw certificering. Houd hiervoor zelf de website van DSI in de gaten. Mocht u de periodieke toets toch gemist hebben, dan kunt u altijd opnieuw examen doen. De examens worden altijd tegelijk met de periodieke toets geüpdatet.

Screening van (kandidaat) gecertificeerden

  • Hoe kan ik mij voorbereiden op de screening?

    Wat heeft u nodig voor uw aanvraag?

    • Een digitale versie van uw paspoort of identiteitsbewijs
    • Een DUO-uittreksel van uw hoogst afgeronde opleiding. Indien deze niet beschikbaar is bij DUO, dan graag een kopie van uw originele diploma
    • Een digitale versie van uw VOG. Tijdens het aanvraagproces heeft u ook de mogelijkheid om deze digitaal aan te vragen via DSI
    • Uw CV, in verband met het opgeven van werkperiodes en functies
    • Emailadressen van voormalig leidinggevenden of HR manager(s), in verband met de ondertekening van benodigde werkgeversverklaringen. Deze verklaringen worden in het aanvraagproces automatisch opgesteld en verzonden naar de door u opgegeven emailadressen.
  • Mijn organisatie is certificeringsklant. Screent u nog wel medewerkers van mijn organisatie?

    DSI zorgt er voorlopig voor dat de screeningsactiviteiten voor uw organisatie worden gecontinueerd als de screening onderdeel is van een certificeringaanvraag of wijziging van een certificering. In ieder geval tot begin 2023 verzorgt DSI deze screenings zelf. Daarna koopt DSI dit in bij Validata Group.

    Zodra hier meer over bekend is, laten we dit zo spoedig mogelijk weten.

    Kijk voor meer informatie over het screening personeel als onderdeel van de certificeringsaanvraag en/of wijziging van een certificering op de pagina screening van gecertificeerde medewerkers.

  • Ik heb mijn werkervaring volledig ingevuld, toch krijg ik de foutmelding dat de werktijdlijn niet compleet is. Wat moet ik doen?

    In het onderdeel werkervaring dient u de gehele afgelopen vijf jaar tot en met de dag van vandaag te verklaren. Zorg ervoor dat uw werkervaring tot en met vandaag is voltooid. Dat betekent dat u altijd een periode aanmaakt die de einddatum heeft van de dag dat u de aanvraag invult of aanpast. Ook als u niet tot en met deze periode daadwerkelijk heeft gewerkt. Alleen dan zal ons systeem uw werktijdlijn als compleet beschouwen.

  • Ik heb mijn (ex)werkgever gemaild om de werkgeversverklaring te ondertekenen, mijn contactpersoon heeft echter geen e-mail ontvangen. Wat moet ik doen?

    Wat vervelend dat uw (ex-) werkgever nog geen e-mail van ons heeft ontvangen. Is het mogelijk dat de e-mail bij uw (ex-) werkgever in de spam terecht is gekomen?

    Is dit niet het geval en is het heel urgent, heeft u bijvoorbeeld binnen één werkweek een antwoord nodig?
    Wij vragen u gebruik te maken van de volgende work around: in MijnDSI kunt u de werkgeververklaring ook downloaden. Wij verzoek u de verklaring te downloaden en zelf te e-mailen aan uw (ex-) werkgever. Wij adviseren u het bestand wel te beveiligen.

    U kunt een document op verschillende manieren beveiligen. Een word-document kunt u bijvoorbeeld beveiligen door:

    • Te klikken op ‘bestand’
    • Onder de tab ‘Info’ te kiezen voor ‘Document beveiligen’.
    • Klikt u hier op ‘Document beveiligen’ dan verschijnt er een dropdown menu.
    • Kies in het dropmenu menu de optie ‘versleutelen met wachtwoord’
    • Kies en wachtwoord (en onthoud dit goed) en klik op ‘Ok’

    Uw document is nu beveiligd met een wachtwoord. U kunt uw (ex-) werkgever een vooraankondiging e-mailen met het wachtwoord en daarna in een aparte e-mail de werkgeversverklaring toevoegen.

    Zodra u de ingevulde en ondertekende werkgeversverklaring van uw (ex-) werkgever retour heeft ontvangen, e-mailt u het bestand naar screening@dsi.nl onder vermelding van uw aanvraagnummer. Team Screening koppelt dan de verklaring handmatig aan uw aanvraag en neemt de aanvraag verder in behandeling.

  • Waarom moet ik gescreend worden?

    U bent een certificeringsprocedure gestart bij DSI. Een personeelsscreening is een standaard onderdeel van de certificeringsprocedure bij DSI. Een screening is van belang omdat u een integriteitsgevoelige functie bekleedt of gaat bekleden. Daarom wordt u gevraagd een screening te doorlopen.

    Het doorlopen van een screening geldt zowel bij het aanvragen van een nieuwe certificering, bij het wijzigen van de werkgever als het omzetten van een passieve registratie. De screening wordt uitgevoerd door DSI. Hoe het verdere proces van certificeren (inclusief het screenen) verloopt en welke documenten een medewerker nodigt heeft voor de screening, leggen wij u uit op deze pagina.

     

  • Hoe gaat een screening in zijn werk?

    Een screeningsaanvraag voert u uit via MijnDSI. Nadat u een account heeft aangemaakt doorloopt u stap voor stap het aanvraagproces.  U wordt gevraagd een aantal gegevens te verstrekken en documenten te uploaden. Direct nadat u de screeningsaanvraag heeft ingediend start DSI met de uitvoering van de screening.  De aangeleverde gegevens worden door de Customer Care Officers gecontroleerd en geverifieerd.  Voor de verificatie wordt er o.a. contact opgenomen met (ex-)werkgevers en opleidingsinstituten.

    Nadat de screening is afgerond ontvangt u het digitale screeningsrapport.  Meer informatie over de procedure vindt u in de stappencarrousel hierboven.

  • De echtheidskenmerken van mijn screeningsrapport zijn vervallen. Wat kan ik doen?

    Als u vanuit mijn.dsi.nl het rapport opent in Adobe Reader, dan kunt u het rapport met echtheidskenmerken met gebruikmaking van Adobe Reader verzenden. Echter, als u in uw browser het rapport opent en in uw browser kiest voor afdrukken (op papier of naar een .PDF-bestand), dan vervallen de echtheidskenmerken.

    Uw rapport blijft beschikbaar in mijn.dsi.nl. U kunt het rapport opnieuw downloaden naar uw computer – dus niet openen in uw browser – en bij voorkeur openen met Adobe Reader, om het zo met echtheidskenmerken te kunnen verzenden.

  • Van welke echtheidskenmerken in mijn screeningsrapport voorzien?

    Het digitale screeningsrapport wordt eenmalig uitgegeven na het afronden van een screening. Bij het genereren van het rapport (PDF) wordt het rapport voorzien van een digitaal echtheidskenmerk. Hierna is het niet meer mogelijk om het rapport te bewerken.

    Elke wijziging die gedaan wordt zal resulteren in een zichtbare waarschuwing. Het rapport is hiermee ongeldig. De echtheidskenmerken kunt u bekijken door het rapport te openen in Adobe PDF Reader / Adobe DC.

  • Waarom staan er op mijn screeningsrapport één of meerdere aandachtspunten?

    Op het screeningsrapport wordt aangegeven welke gegevens door DSI zijn gecontroleerd en geverifieerd.  In bijzondere gevallen kan het voorkomen dat het niet lukt om uw gegevens of documenten te verifiëren.  Dit wordt bij het betreffende onderdeel vermeld als aandachtspunt. Indien er door bijvoorbeeld een ex-werkgever een voorbehoud wordt gemaakt, of er sprake lijkt te zijn van fraude, resulteert dit ook in een aandachtspunt.

  • Wie beoordeelt mijn screeningsrapport?

    Het screeningsrapport wordt door uw werkgever of opdrachtgever beoordeeld nadat u het hen heeft toegezonden. Uw werkgever of opdrachtgever maakt aan de hand van het screeningsrapport (en eventuele aandachtspunten) een integriteitsanalyse.

DSI Certificering - FAQ Deelnemers

Certificering | Werkgever

DSI Permanent Vakbekwaam - PV 2022

Permanent Vakbekwaam 2022

MijnDSI FAQ

MijnDSI Algemeen

MijnDSI FAQ - Certificering

MijnDSI Certificering - Openbaar register

  • Mijn werkgever is niet zichtbaar bij mijn certificering in het openbaar register. Hoe kan dat?

    Uw huidige werkgever dient zichtbaar te zijn in het Openbaar Register. Mocht dit niet het geval zijn, dan is er mogelijk iets verkeerd gegaan met de verwerking  van uw gegevens.

    Onze Customer Care Officers kunnen uw registratie in ons backoffice systeem aanpassen. U kunt hun bereiken via e-mail: certificering@dsi.nl. Vermeld naast uw vraag de volgende gegevens in uw e-mail:

    • Uw  voor- en achternaam
    • Uw DSI registratienummer
    • In welk DSI register u ingeschreven staat

    Wij nemen uw mail in behandeling en komen hier zo spoedig mogelijk bij u op terug.

  • Ik ben DSI gecertificeerd, maar ik sta niet in het register. Hoe kan dat?

    Er is mogelijk iets verkeerd gegaan met de registratie van uw gegevens. Wij kijken dit graag persoonlijk voor u na. Zou u contact willen opnemen met één van onze Customer Care Officers, zodat zij uw registratie in ons backoffice systeem kunnen controleren? U kunt hen bereiken via e-mail: certificering@dsi.nl. Vermeld naast uw vraag de volgende gegevens in uw e-mail:

    • Uw voor- en achternaam
    • Uw DSI registratienummer
    • In welk DSI register u ingeschreven staat

    Wij zullen uw mail in behandeling nemen en komen hier zo spoedig mogelijk bij u op terug.

  • Ik ben van werkgever gewisseld en ik wil nu mijn certificering in MijnDSI aanpassen. Mijn werkgever is niet zichtbaar en ik kan deze nu niet wijzigen. Wat moet ik doen?

    Als uw werkgever niet zichtbaar in MijnDSI, kan dit komen doordat uw werkgever geen deelnemer van Stichting DSI. Om u als professional te certificeren, dient uw werkgever als deelnemer verbonden te zijn aan onze stichting.

    Meer informatie over het aanmelden van bedrijven als deelnemer leest u hier. Mocht u nog aanvullende vragen hebben, dan kunt u altijd contact opnemen met de één van onze customer care officers via: certificering@dsi.nl. Vermeld naast uw vraag de volgende gegevens in uw e-mail:

    • Uw  voor- en achternaam
    • Uw DSI registratienummer
    • In welk DSI register u ingeschreven staat

    Wij nemen uw mail in behandeling en komen hier zo spoedig mogelijk bij u op terug.

     

  • Mijn certificering in het openbaar register klopt niet. Hoe kan ik dit wijzigen?

    Er is mogelijk iets verkeerd gegaan met de registratie van uw gegevens. Wij kijken dit graag persoonlijk voor u na.

    Zou u contact willen opnemen met één van onze Customer Care Officers, zodat zij uw registratie in ons backoffice systeem kunnen controleren? U kunt hen bereiken via e-mail: certificering@dsi.nl. Vermeld naast uw vraag de volgende gegevens in uw e-mail:

    • Uw voor- en achternaam
    • Uw DSI registratienummer
    • In welk DSI register u ingeschreven staat

    Wij zullen uw mail in behandeling nemen en komen hier zo spoedig mogelijk bij u op terug.

MijnDSI Certificering - Overige vragen

  • Hoe beëindig ik mijn aanvraag in MijnDSI?

    Heeft u een nieuwe certificeringsaanvraag gestart in MijnDSI, maar wilt u deze niet voortzetten? Een eenmaal gestarte aanvraag kunt u niet zelf beëindigen. Stuurt u a.u.b. een email naar certificering@dsi.nl met het verzoek uw aanvraag te beëindigen. Vermeld u in uw e-mail a.u.b. ook het aanvraagnummer en de reden van beëindiging. Wij archiveren dan uw aanvraag. Gedurende de wettelijke bewaartermijn is de informatie nog beschikbaar.

  • Hoe upload ik mijn DUO-Uittreksel?

    Om het verificatieproces van uw (hoogst afgeronde) diploma te versnellen verzoeken wij u om een uittreksel uit het DUO-register (kosteloos) op te vragen. DSI verifieert dit document door middel van digitale echtheidskenmerken. Ga hiervoor naar mijndiplomas.nl en log in met uw DigiD (met sms-authenticatie). U kunt vervolgens het uittreksel van uw diploma downloaden, opslaan, en uploaden in uw aanvraag.

  • Ik heb een opleiding voor een certificaat gehaald. Moet ik het diploma naar DSI toesturen?

    Nee, dat hoeft niet. Wij ontvangen periodiek de uitslagen van alle opleiders en verwerken dit automatisch in uw certificering. U hoeft dus niets te doen.

  • Als ik in MijnDSI de werkgever wil selecteren in het dropdownmenu, dan kom ik de juiste naam niet tegen. Wat moet ik doen?

    In het vernieuwde MijnDSI hebben we voor uw (toekomstig) werkgever de mogelijkheid ingebouwd om u een uitnodiging te sturen voor een screening.

    Komt u de naam van uw werkgever niet tegen, dan kunt u het best contact opnemen met uw werkgever om te vragen of zij u willen uitnodigen via MijnDSI. Hierdoor doorloopt u meteen de juiste screening en wordt de screening betaald door uw werkgever.

  • Als ik in MijnDSI een document upload, kan ik niet verder. Wat moet ik doen?

    Het vernieuwde MijnDSI vraagt om een scherpe afbeelding om zo de echtheid van het document op een goede manier te kunnen controleren. Lukt het uploaden van uw document niet, dan kunt u proberen om een scherpere foto van de afbeelding te maken en toe te voegen. Let op, het bestand mag maximaal 5 MB groot zijn.

    Blijven de problemen ontstaan?

    • Betreft het een screening? Neem dan contact op met onze Screening Officers via screening@dsi.nl of bel met 020-620 12 74.
    • Betreft het een certificering? Neem dan contact op met onze Certificering Officers via certificering@dsi.nl of bel met 020-620 12 74.

Uw antwoord niet gevonden?

Staat uw vraag niet op deze FAQ pagina? Of wilt u persoonlijk advies over het aanmelden voor een specifieke certificering? Neem dan contact op met onze helpdesk via certificering@dsi.nl of bel met 020-6201274.