Mijn DSI

Screening van (kandidaat) gecertificeerden

Screening door Validata als onderdeel van een DSI certificering

Als een professional zich certificeert bij DSI of zijn of haar huidige certificering wilt wijzigen, is een personeelsscreening een standaard onderdeel van de certificeringsprocedure. Validata voert deze screening voor DSI uit. Hoe dit proces van screenen verloopt, leggen wij u uit op deze pagina. 

Bij het aanvragen of wijzigen van een certificering in één van de registers van DSI, dient u een certificeringsaanvraag te starten in MijnDSI. Dit is een online portal waar u als professional uw certificering kunt aanvragen, inzien en wijzigen. Het aanvragen van een certificering verloopt in verschillende stappen, waarvan een personeelsscreening een standaard onderdeel is. Bekijk hier de infographic voor het aanvragen van een DSI certificering.

Screening door Validata

De screening wordt voor DSI uitgevoerd door de Validata Group. Validata is een professionele screeningsorganisatie die veel waarde hecht aan kwaliteitskeurmerken (o.a. ISO), IT security en privacy.

Aanvragen screening

Bij het aanvragen of wijzigingen van een certificering in MijnDSI, ontvangt de aanvrager na het invullen van enkele basis vragen, automatisch een uitnodiging van Validata voor het uitvoeren van een personeelsscreening. Als professional of werkgever neemt u dus niet zelf contact op met Validata voor het starten van een screening, dat proces verloopt via MijnDSI. Via de uitnodiging van Validata doorloopt de aanvrager stap-voor-stap de procedure voor de screening.

Wat wordt er getoetst tijdens de screening?

Bij het aanvragen of wijzigen van de certificering worden er verschillende onderdelen getoetst door Validata. Welke onderdelen er worden gescreend, is afhankelijk van het type aanvraag. Bij aanvang van de screening informeert Validata u altijd over het proces van screenen en welke documenten noodzakelijk zijn om aan te leveren. Via deze link een document dat per type aanvraag de screeningsonderdelen toont.

Doorlooptijd screening

Nadat de vereiste gegevens zijn aangeleverd, is de gemiddelde doorlooptijd van een screening bij Validata circa 10 werkdagen. Onderdelen die een langere doorlooptijd hebben, zijn de Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) en de verificatie van buitenlandse diploma’s. Na afronding van de screening ontvangt zowel de professional als DSI het screeningsrapport. DSI controleert de gegevens. Indien alles akkoord is, zal de certificeringsaanvraag worden goedgekeurd. Afhankelijk van reeds behaalde certificaten examens en werkervaring ten aanzien van het register, is de professional nu kandidaat gecertificeerd of gecertificeerd.

Status check

Voor een check van de status van de screening, dient u altijd in te loggen in uw account bij Validata. Dit kan uiteraard pas nadat u de screening bent gestart. DSI heeft een beperkt inzicht in de status en voorgang van uw screening. Bij vragen over uw screening, neemt u altijd direct contact op met Validata.

Privacy

De privacy van u en uw medewerkers vinden wij erg belangrijk. Wij zorgen ervoor dat de gegevens die u met ons deelt zorgvuldig worden behandeld. In onze privacy statement lichten wij graag toe hoe wij dat doen. Met betrekking tot de screening bij Validata, is het privacy statement van Validata van toepassing.

Meer informatie Validata

Validata is een expert in het uitvoeren van screeningsaanvragen en DSI gaat gebruik maken van deze ervaring en kennis. Voor vragen over het screeningstraject kunnen professionals contact op te nemen met Validata. Validata heeft een speciale FAQ pagina voor veelgestelde vragen over het screeningsproces. Onderstaand hebben wij ook enkele veelgestelde vragen voor u op een rij gezet.

Validata is op werkdagen bereikbaar van 8:00 tot 20:00 (op vrijdagen tot 18:00) per telefoon via 088 050 2100 en e-mail per support@validatagroup.com

Veelgestelde vragen

Certificering | Aanvragen

  • Wat wordt er getoetst tijdens de screening?

    Bij het aanvragen of wijzigen van een certificering worden er verschillende onderdelen getoetst door Validata. Welke onderdelen er worden getoetst tijdens de screening, is afhankelijk van het type aanvraag. Bij aanvang van de screening informeert Validata jou altijd over het proces van screenen en welke documenten noodzakelijk zullen zijn om aan te leveren.

    Via deze link kom je bij een document dat per type aanvraag de screeningsonderdelen toont.

Screening door Validata

  • Wat wordt er getoetst tijdens de screening?

    Bij het aanvragen of wijzigen van een certificering worden er verschillende onderdelen getoetst door Validata. Welke onderdelen er worden getoetst tijdens de screening, is afhankelijk van het type aanvraag. Bij aanvang van de screening informeert Validata jou altijd over het proces van screenen en welke documenten noodzakelijk zullen zijn om aan te leveren.

    Via deze link kom je bij een document dat per type aanvraag de screeningsonderdelen toont.

  • Hoe vraag ik een VOG aan?

    De screening wordt uitgevoerd door Validata. Op deze pagina treft u meer informatie over het aanvragen van een VOG. Validata kan u verder helpen met het beantwoorden van deze vraag. Via deze link krijgt u meer informatie over het screeningsproces bij Validata.

    Voor meer informatie kunt u kijken op een speciale FAQ pagina van Validata voor veel gestelde vragen over het screeningsproces. Validata is op werkdagen bereikbaar van 8:00 tot 20:00 (op vrijdagen tot 18:00) per telefoon via +31 (0) 88 050 2100 en e-mail per support@validatagroup.com

  • Waarom heeft Validata mijn identiteitsbewijs nodig?

    De screening wordt uitgevoerd door Validata. Zij kunnen u helpen met het beantwoorden van deze vraag. Via deze link krijgt u meer informatie over het screeningsproces bij Validata

    Voor meer informatie kunt u kijken op een speciale FAQ pagina van Validata voor veel gestelde vragen over het screeningsproces. Validata is op werkdagen bereikbaar van 8:00 tot 20:00 (op vrijdagen tot 18:00) per telefoon via +31 (0) 88 050 2100 en e-mail per support@validatagroup.com

  • Wat is de doorlooptijd van een screening?

    De screening wordt uitgevoerd door Validata. Zij kunnen u persoonlijk helpen met het beantwoorden van deze vraag. Over het algemeen geldt dat nadat de kandidaat de vereiste gegevens heeft aangeleverd, de gemiddelde doorlooptijd van een screening bij Validata circa 10 werkdagen is. Onderdelen die een langere doorlooptijd hebben, zijn de Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) en de verificatie van buitenlandse diploma’s.

    Via deze link krijgt u meer informatie over het screeningsproces bij Validata.

    Voor meer informatie kunt u kijken op een speciale FAQ pagina van Validata voor veel gestelde vragen over het screeningsproces. Validata is op werkdagen bereikbaar van 8:00 tot 20:00 (op vrijdagen tot 18:00) per telefoon via +31 (0) 88 050 2100 en e-mail per support@validatagroup.com

  • Hoe kan ik zien wat de status is van mijn screening?

    De screening wordt uitgevoerd door Validata. Door in te loggen in het systeem van Validata (Valluga) krijgt u inzicht in de status van uw screening. Via deze link krijgt u meer informatie over het screeningsproces bij Validata.

    U kunt de status van uw certificeringsaanvraag bekijken door in te loggen in uw MijnDSI omgeving. Bij “mijn aanvragen” ziet u de status van uw aanvraag.

    Voor meer informatie kunt u kijken op een speciale FAQ pagina van Validata voor veel gestelde vragen over het screeningsproces. Validata is op werkdagen bereikbaar van 8:00 tot 20:00 (op vrijdagen tot 18:00) per telefoon via +31 (0) 88 050 2100 en e-mail per support@validatagroup.com

  • Hoe ontvang ik mijn screeningsrapport?

    De screening wordt uitgevoerd door Validata. Validata communiceert met u waar en wanneer het rapport voor u beschikbaar is. Via deze link krijgt u meer informatie over het screeningsproces bij Validata.

    Voor meer informatie kunt u kijken op een speciale FAQ pagina van Validata voor veel gestelde vragen over het screeningsproces. Validata is op werkdagen bereikbaar van 8:00 tot 20:00 (op vrijdagen tot 18:00) per telefoon via +31 (0) 88 050 2100 en e-mail per support@validatagroup.com

  • Wat als ik langer dan vijf jaar in dienst ben bij mijn werkgever?

    De screening wordt uitgevoerd door Validata. Zij kunnen u helpen met het beantwoorden van deze vraag. Via deze link krijgt u meer informatie over het screeningsproces bij Validata

    Voor meer informatie kunt u kijken op een speciale FAQ pagina van Validata voor veel gestelde vragen over het screeningsproces. Validata is op werkdagen bereikbaar van 8:00 tot 20:00 (op vrijdagen tot 18:00) per telefoon via +31 (0) 88 050 2100 en e-mail per support@validatagroup.com

  • Waarom staan er op mijn screeningsrapport één of meerdere aandachtspunten?

    De screening wordt uitgevoerd door Validata. Zij kunnen u helpen met het beantwoorden van deze vraag. Via deze link krijgt u meer informatie over het screeningsproces bij Validata

    Voor meer informatie kunt u kijken op een speciale FAQ pagina van Validata voor veel gestelde vragen over het screeningsproces. Validata is op werkdagen bereikbaar van 8:00 tot 20:00 (op vrijdagen tot 18:00) per telefoon via +31 (0) 88 050 2100 en e-mail per support@validatagroup.com

  • Hoe vul ik mijn werkervaring in als zelfstandige?

    De screening wordt uitgevoerd door Validata. Zij kunnen u helpen met het beantwoorden van deze vraag. Via deze link krijgt u meer informatie over het screeningsproces bij Validata

    Voor meer informatie kunt u kijken op een speciale FAQ pagina van Validata voor veel gestelde vragen over het screeningsproces. Validata is op werkdagen bereikbaar van 8:00 tot 20:00 (op vrijdagen tot 18:00) per telefoon via +31 (0) 88 050 2100 en e-mail per support@validatagroup.com

  • Hoe deel ik 5 jaar werkervaring?

    De screening wordt uitgevoerd door Validata. Zij kunnen u helpen met het beantwoorden van deze vraag. Via deze link krijgt u meer informatie over het screeningsproces bij Validata.

    Voor meer informatie kunt u kijken op een speciale FAQ pagina van Validata voor veel gestelde vragen over het screeningsproces. Validata is op werkdagen bereikbaar van 8:00 tot 20:00 (op vrijdagen tot 18:00) per telefoon via +31 (0) 88 050 2100 en e-mail per support@validatagroup.com

Vragen en contact

Voor meer informatie over het aanvragen van een DSI certificering, verwijzen wij u door naar deze pagina. Voor vragen over het certificeringstraject kunt u direct contact opnemen met DSI via ons contactformulier of telefoon 020 620 12 74. DSI heeft een speciale FAQ pagina ingericht over het certificeringstraject.