Mijn DSI

DSI kiest voor screening van Validata

Vragen en antwoorden over het afbouwen van DSI Screening

Wij geven u graag de antwoorden

DSI bouwt in 2022 haar screeningactiviteiten af. Deze keuze is ingegeven door de wens om ons als stichting volop te richten op onze kerntaak: het samen met de sector zorgdragen voor meer vertrouwen van de samenleving in de beleggingssector. DSI streeft er naar haar klanten een goed alternatief te bieden voor het screenen van medewerkers. Graag willen wij u informeren dat na een marktonderzoek en zorgvuldig selectietraject het DSI Bestuur heeft gekozen om Validata Group aan te dragen als substituut. 

Op deze FAQ pagina een overzicht van de meeste gestelde vragen en belangrijke data rondom het afbouwen van de screeningsactiviteiten en de samenwerking tussen DSI en Validata. Heeft u een andere vraag, kijk dan onder aan de pagina voor de contactgegevens van uw DSI relatiebeheerder.

Samenwerking met Validata

Om u snel wegwijs te maken in de mogelijkheden die Validata Group u zou kunnen bieden voor het uitvoeren van uw employment screening, heeft Validata verschillende informatiepunten ingericht. Klik op één van de punten voor een direct link naar de betreffende websites voor meer informatie.

  • Informatie van Validata voor klanten van DSI – bezoek website
  • Webinar Validata met uitleg over screeningsproces – meldt u hier gratis aan
  • Direct contact met Laura Broekaart, Account Executive van Validata voor meer informatie over een overstap van DSI naar Validata

Een screening tot 1 april 2022

Direct naar de FAQ's

Een screening na 1 april 2022

Direct naar de FAQ's

Belangrijke data

DSI bouwt de screeningsactiviteiten stapsgewijs af. Onderstaand een tijdlijn van de verschillende acties.

Datum Activiteit Voor wie Wat te doen
1 april 2022 DSI neemt geen nieuwe screeningsaanvragen meer in behandeling als de screening geen onderdeel is van een DSI Certificering Opdrachtgevers screening (bedrijven) Neem contact op met Validata voor een individuele screening
30 april 2022 Uiterste datum aanvullen openstaande DSI screeningsaanvraag Financieel Professionals Neem contact op met DSI
Ambitie 1 juli 2022 De screening als onderdeel van de DSI certificering wordt door Validata uitgevoerd Opdrachtgevers certificering (bedrijven) Niets. DSI werkt samen met Validata.

FAQ Screening Stopt | Algemeen

DSI Screening stopt | Algemeen

FAQ Screening Stopt | Huidige screening

DSI Screening stopt | Huidige samenwerking

  • Wat betekent het afbouwen van Screening voor lopende contracten?

    DSI Screening neemt voorlopig van bestaande klanten alle screening aanvragen van professionals in behandeling. Naar verwachting kunt u tot 1 april 2022 screeningsaanvragen indienen bij DSI. Na 1 april neemt DSI geen nieuwe aanvragen meer in behandeling. U bent als screeningsklant vrij om te stoppen per 1 april met het samenwerken met DSI of eerder. Natuurlijk vinden wij het fijn om van u te horen wanneer u stopt met de samenwerking.

    Bent u certificering deelnemer bij DSI? DSI blijft professionals certificeren. Hier verandert niets aan. De screening behorende bij de certficering aanvraag of certificering wijziging verrichten we voorlopig nog zelf. Naar verwachting kopen we dit vanaf 1 juli 2022 in bij Validata Group. De onderzoeken op dit moment de wijze waarop we gaan samenwerken. Zodra dit bekend is, informeren wij u hier natuurlijk over.

  • Tot wanneer kan ik nieuwe aanvragen indienen?

    DSI Screening stopt naar verwachting per 1 april 2022 met het in behandeling nemen van screeningsaanvragen als deze screeningsaanvragen geen onderdeel zijn van een DSI Certificering. DSI stopt naar verwachting per 1 juli 2022 met het zelf in behandeling nemen screeningsaanvragen als deze aanvragen onderdeel zijn van een DSI certificering. De screening voor de DSI Certificering wordt dan ingekocht bij Validata. Op dit moment onderzoeken we de manier waarop we gaan samenwerken met Validata. Zodra meer bekend is over de afbouw, delen wij deze informatie zo snel mogelijk met u.  

  • Wat gebeurt er met de ingediende screening aanvragen?

    Aanvragen die voor 1 april 2022 door DSI zijn ontvangen worden gewoon in behandeling genomen door DSI en afgerond. Staat de aanvraag nog open dan wel ontbreken er nog stukken van de aanvraag op 1 april 2022? De professional krijgt dan de tijd tot 1 mei 2022 om de aanvraag compleet te maken. Is de aanvraag op 1 mei 2022 nog niet compleet, dan stopt DSI de screening en geeft hier geen rapport over uit. 

  • Kan ik mijn huidige contract met DSI verbreken?

    U kunt opzeggen conform de overeenkomst. Natuurlijk worden wij hier wel graag op voorhand over geïnformeerd. Er is geen afnameverplichting bij DSI. U betaalt geen abonnementskosten. Als u geen screenings meer indient bij DSI betaalt u dus geen kosten aan DSI.

FAQ Screening Stopt | Screening via Validata

DSI Screening stopt | Samenwerking Validata

  • Ga ik als bestaande klant meer betalen als de screening door Validata wordt overgenomen?

    DSI heeft met Validata een kwalitatief goede partij gevonden voor de screeningsactiviteiten. Het staat u als screeningsklant vrij om hier gebruik van te maken. De kosten zijn afhankelijk van de manier van samenwerken, bijvoorbeeld de contactvorm, het aantal screenings op jaarbasis, het soort screening dat wordt aangevraagd en de bewaartermijnen van documenten en rapporten. Er is geen contractuele verplichting om in te kopen bij Validata. Natuurlijk maakt DSI afspraken met Validata voor een goede overdracht.

    Voor onze deelnemers certificering blijft DSI verantwoordelijk voor het inkopen van een kwalitatief goede screening. Zodra hier meer informatie over beschikbaar is, wordt u hier door ons over geïnformeerd.

  • Ik ben klant; mag ik zelf een andere partij voor de screening zoeken?

    Voor screeningsklanten is er geen contractuele verplichting om een samenwerking aan te gaan met de nieuwe partij. Dit is uw keuze. DSI biedt u met Validata een alternatief. U hoeft geen zaken te doen met Validata. U mag zelf een andere partij zoeken.

    Voor screenings behorende bij een certificering(saanvraag) blijft DSI tot 1 juli 2022 de screening verzorgen. Na 1 juli 2022 neemt Validata dit van DSI over. U wordt nog geinformeerd over de wijze waarop dit wordt overgenomen.

  • Ik ben klant en heb een contract met DSI. Wat gebeurt er als ik Validata meer moet betalen?

    Er is geen contractuele verplichting om een samenwerking aan te gaan met Validata. Dit is uw keuze. DSI wil u in ieder geval een goed alternatief kunnen bieden. Moet u meer betalen, dan is het uw keuze of u wel of geen samenwerking aangaat met Validata. 

  • Ik wil contact opnemen met Validata. Hoe kan ik dit het beste doen?

    Validata komt graag met u in contact. Zij organiseren regelmatig online demo’s & kennismaking. Wellicht ook iets voor u? Klik hier voor meer informatie of om u in te schrijven. 

FAQ Screening Stopt | Screening onderdeel Certificering

DSI Screening stopt | DSI Certificering

  • Mijn organisatie is certificeringsklant. Screent u nog wel medewerkers van mijn organisatie?

    DSI zorgt er voorlopig voor dat de screeningsactiviteiten voor uw organisatie worden gecontinueerd als de screening onderdeel is van een certificeringaanvraag of wijziging van een certificering. In ieder geval tot 1 juli 2022 verzorgt DSI deze screenings zelf. Daarna koopt DSI dit in bij Validata Group.

    Zodra hier meer over bekend is, laten we dit zo spoedig mogelijk weten. Is de screening geen onderdeel van een certificering(saanvraag)? Dan neemt DSI de screening tot 1 april 2022 in behandeling. Validata Group treedt graag met u in gesprek over de periode na 1 april 2022.

    Kijk voor meer informatie over het screening personeel als onderdeel van de certificeringsaanvraag en/of wijziging van een certificering op de pagina screening van gecertificeerde medewerkers.

Uw antwoord niet gevonden?

Staat uw vraag niet op deze screening FAQ pagina?

  • Bent u werkgever? Neem dan contact op met onze  DSI relatiebeheerders via relatiebeheer@dsi.nl.
  • Bent u financieel professional? Neem dan contact met uw werkgever of de DSI Screening Officers via screening@dsi.nl of bel met 020-620 12 74.

DSI stelt alles in het werk om de samenwerking met alle werkgevers en professionals op het gebied van screening op een zo goed mogelijke manier af te ronden. Mocht u desondanks een klacht hebben, dan horen wij dit graag van u via onze contactpagina.