Mijn DSI

MijnDSI FAQ certificering

Vragen en antwoorden over MijnDSI voor werkgevers

Wij helpen u op weg

Een nieuw systeem levert altijd nieuwe vragen op. Zo ook bij het vernieuwde MijnDSI. Daarnaast ervaren we op dit moment een aantal technische problemen in MijnDSI. Met deze FAQ pagina maken wij u op een praktische manier wegwijs in onze vernieuwde klantomgeving. We delen vragen en antwoorden van andere gebruikers, zodat u zo snel mogelijk geholpen wordt bij eventuele onduidelijkheden.

Laatste update

Een volledig overzicht van de geregistreerde medewerkers van uw bedrijf is nu beschikbaar op MijnDSI. Kijk op MijnDSI bij de tab certificeringen, en u treft al uw medewerkers in een duidelijk overzicht aan. Bij iedere medewerker kunt u de status inzien van de onderdelen integriteit, kennis, vaardigheden en de behaalde Permanent Vakbekwaam. Dit overzicht is als Excel document te downloaden en kunt u gebruiken om intern rapportages te maken.

Direct naar de veelgestelde vragen:

MijnDSI FAQ – Inlog problemen
MijnDSI FAQ – Dashboard

Handleiding

Om u snel wegwijs te maken in het vernieuwde MijnDSI hebben wij een handleiding voor u opgesteld. U kunt de handleiding hier downloaden. 

Alle vragen en antwoorden over MijnDSI op een rij

Onderstaand vragen & antwoorden over het vernieuwde MijnDSI. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact op  uw relatiebeheerder Certificering Nana Asante. Nana is te bereiken via e-mail: n.asante@dsi.nl en/ of telefonisch op nummer 020 530 98 68.

 

MijnDSI FAQ - Inlog problemen

MijnDSI Algemeen

  • Het lukt mij niet om in MijnDSI in te loggen met mijn huidige gebruikersnaam en wachtwoord. Wat nu?

    Dit probleem is bij ons bekend. Mogelijk vervult u een dubbelrol bijvoorbeeld doordat u voor verschillende Business Units contactpersoon bent en/ of u als contactpersoon van uw werkgever ook zelf DSI gecertificeerde bent.

    Wij kunnen uw wachtwoord voor u resetten en/ of uw dubbelrol toevoegen aan uw profiel zodat u in de toekomst kunt wisselen tussen uw verschillende rollen.

    Wij vragen u dit te melden bij uw relatiebeheerder Nana Asante via n.asante@dsi.nl onder vermelding van ‘wachtwoord resetten deelnemer certificering’. Wij vragen u de volgende gegevens toe te voegen aan de e-mail:

    • Uw voor- en achternaam
    • Indien u bij DSI gecertificeerd bent uw registratienummer
    • De bedrijfsnaam
    • Uw functie.

    Wij nemen uw e-mail na ontvangst in behandeling en u ontvangt van ons bericht als wij uw inlog hebben gereset.

  • Ik probeer in te loggen in mijnDSI.nl maar het lukt niet. Wat moet ik doen?

    De link van MijnDSI is gewijzigd. In plaats van www.mijndsi.nl gaat u nu naar www.mijn.dsi.nl voor directe toegang.

MijnDSI FAQ Dashboard

MijnDSI Dashboard

  • Ik zie niet al mijn geregistreerde medewerkers onder het tab Dashboard en Mijn werknemers staan. Hoe kan dat?

    Bij het tonen van de data onder het tabje ‘Dashboard’ en ‘Mijn werknemers’ hebben we nog te maken met wat technische issues. Hierdoor worden de geregistreerde medewerkers niet of niet volledig getoond. Wij werken er hard aan om dit zo spoedig mogelijk op te lossen.

    Om ervoor te zorgen dat u een volledig beeld heeft van uw geregistreerde medewerkers, hebben wij voor u een (tussen)oplossing gevonden voor de data in de portal. Dit is zichtbaar in de portal onder het menu ‘Certificeringen’ onder het Dashboard.

    Onder ‘Certificeringen’ vindt u een volledig overzicht van de geregistreerde medewerkers, kunt u een Excel uitdraai maken en kunt u de persoon bekijken.

  • Ik wil een medewerker zoeken in het overzicht in MijnDSI. Ik kan de medewerker echter niet vinden. Hoe kan dat?

    Dit probleem is bij ons bekend. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing, echter de oplossing is er nu nog niet. Zodra het probleem met het medewerker overzicht is opgelost, leest u dit op deze pagina.

    Heeft u dringend inzicht nodig in de status van een medewerker? Wij kunnen dit voor u uitzoeken. U kunt dit e-mailen naar certificering@dsi.nl. Vermeld in de e-mail svp:

    • De achternaam van de medewerker(s)
    • De geboortedatum van de medewerker(s)
    • Indien bekend het registratienummer
    • Indien bekend het aanvraagnummer.
  • Wat betekenen de statussen in het onderdeel 'zoeken, exporteren, uitnodigen' dat onder het dashboard staat weergegeven?

    Dit komt doordat de statussen in het onderdeel ‘zoeken, exporteren, uitnodigen’ de statussen van de screening zijn. Onderstaand treft u de definities van de teksten aan:

    • Nieuw: De aanvrager is uitgenodigd en de aanvraag is ‘nieuw’ bij de aanvrager. De aanvrager kan starten met het invullen van de aanvraag
    • Ingediend: de aanvraag is bij DSI ingediend
    • Niet volledig: de aanvraag is nog niet volledig bij DSI ingediend, er ontbreekt nog informatie bijvoorbeeld uploads zoals VOG, diploma’s, identiteitsbewijs of werkgeversverklaring(en). De aanvrager moet hier zelf actie op ondernemen
    • Onvolledig: de aanvraag is niet volledig bij DSI ingediend en is door DSI teruggestuurd naar de aanvrager.
    • In behandeling: de aanvraag is door DSI in behandeling genomen
    • Tweede beoordeling: de aanvraag is in de afrondingsfase
    • Goedgekeurd: het screeningsrapport is afgegeven
    • Gearchiveerd: een aanvraag die op korte termijn verwijderd wordt (bijvoorbeeld omdat aanvraag al lang open staat en de bewaartermijn verloopt).
  • De bollen in het dashboard in MijnDSI zijn niet clickable. Hoe kan ik dan nu aan overzichten komen die achter de bollen moeten hangen?

    Het klopt dat de bollen in het dashboard niet clickable zijn. We merken dat dit door meerdere contactpersonen wordt aangegeven. Wij hebben dit dan ook op de wensenlijst gezet van MijnDSI. Nadat de technische problemen zijn opgelost, gaan we naar de wishlist kijken en komt ook dit verzoek aan de orde.

    Op dit moment kunt u alle gewenste informatie vinden door op de variabelen te klikken die onder de bollen vermeld staan. Op deze manier kunt u filteren in uw medewerkers overzicht.

  • Als ik in MijnDSI alle aantallen van de statusbollen bij elkaar optel, kom ik op een ander getal uit dan het getal dat boven het overzicht staat. Hoe kan dat?

    De statussen in de bollen zijn de statussen zoals ze bekend zijn bij uw medewerkers. Het statusoverzicht onder het dashboard geeft:

    • Andere statussen weer
    • Niet het inzicht wie er is gearchiveerd en wie er is uitgenodigd.

    Dit probleem is bij ons bekend. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing, echter de oplossing is er nu nog niet. Zodra het probleem met het medewerker overzicht en de statussen is opgelost, leest u dit op deze pagina.

    Heeft u dringend inzicht nodig in de status van een medewerker? Wij kunnen dit voor u uitzoeken. U kunt team certificering uw verzoek e-mailen. Dit team is te bereiken via certificering@dsi.nl. Vermeld in de e-mail svp:

    • De achternaam van de medewerker(s)
    • De geboortedatum van de medewerker(s)
    • Indien bekend het registratienummer
    • Indien bekend het aanvraagnummer