Mijn DSI

Wijzigen van werkgever en register

Welke invloed heeft het veranderen van werkgever en register op je DSI certificering?

Als je verandert van werkgever en register, dan heeft dit effect op je DSI Certificering. Je functie zal zeer waarschijnlijk een andere inhoud hebben dan bij je huidige werkgever, waardoor je je voor een andere register moet certificeren. Het is belangrijk dat je DSI certificering up-to-date is en dat je wijzigingen altijd op tijd aan DSI doorgeeft. Hierdoor hebben we gezamenlijk voldoende gelegenheid om de wijzigingen te controleren en de juistheid van je registratie in het Openbaar Register te garanderen.

Voorbeeld | een nieuwe werkgever en functie

Ellen is als Private Banker werkzaam bij ABN AMRO. Voor haar functie is zij sinds 2019 gecertificeerd bij het register Adviseren Beleggen Maatwerk Retail. Over een maand zal zij gaan werken als Beleggingsanalist bij Triodos Bank. Door deze verandering van werkgever en functie zal haar certificering bij DSI veranderen. Welke acties moet Ellen moeten ondernemen voor een juiste DSI certificering?

Aanvraagproces wijzigen werkgever en register

  • Voorbereiding
    • Als (kandidaat) gecertificeerde controleer je of je nieuw werkgever is aangesloten als Deelnemer bij DSI .
    • Je start de procedure tot het wijzigen van je werkgever op het moment dat je nog werkzaam bent bij je huidige werkgever.
    • Je onderzoekt welke register voor jouw nieuwe functie van toepassing is via de DSI Certificeringswijzer
    • Je controleert de toelatingseisen voor dit specifieke register.
  • Start aanvraag wijziging in MijnDSI
    • De aanvraag Wijziging van werkgever en register start je via je persoonlijke MijnDSI account .
    • Je ondertekent de akkoordverklaring tijdens de aanvraag.
    • je selecteert jouw toekomstige werkgever in het dropdown menu.
    • Je vult de algemene informatie in (email, telefoonnummer, toekomstige functie).
    • Je vult de contactgegevens van de toekomstige werkgever in en verstuurt de digitale werkgeversverklaring.
    • Reeds behaalde examens je opgeven voor het nieuw register
    • Vervolgens dien je de aanvraag in bij DSI.
    • Bij het wijzigen van een werkgever en register doorloop je een aantal stappen van het screeningsproces bij Validata. Je krijgt automatisch een uitnodiging van Validata voor het uitvoeren van deze screening nadat je de aanvraag hebt ingediend.
  • Waarom doorloop je in een wijziging nogmaals een screening?

    Als sector hebben we er gezamenlijk voor gekozen dat een DSI registratie up-to-date moet zijn. Zo kan iedereen er op vertrouwen dat de informatie in het Openbaar Register correct is. Bij het wijzigingen of aanvullen van een certificering controleren wij enkele onderdelen via een screeningsprocedure bij Validata. Wij doen dit bij iedere wijziging en/of aanvulling om de juistheid van de gegevens in het Openbaar Register te waarborgen.

    We begrijpen dat het vervelend is dat je nogmaals een screening moet doorlopen. Je staat immers al in het Openbaar Register en hebt eerder al een uitgebreide toetsing doorlopen. Toch vraagt iedere wijziging weer een nieuwe controle omdat er veranderingen plaats kunnen hebben gevonden waarvan wij niet op de hoogte zijn. Wij vragen om je begrip voor deze aanvullende screening zodat we er met elkaar voor zorgen dat alle DSI registraties up-to-date zijn.

Processtappen wijzigen werkgever en register

Meer informatie?

Wijzigingen geef je altijd door via je persoonlijke MijnDSI account. Heb je vragen over het wijzigen van werkgever en register? Onze Customer Care medewerkers helpen je graag in het traject van het wijzigen van je gegevens. Wij zijn telefonisch bereikbaar via 020 –  620 12 74 of via mail op certificering@dsi.nl. Indien je een vraag per mail doorgeeft, vermeld hier dan altijd je naam, DSI registratienummer en certificering in het bericht.