Mijn DSI

Additionele certificering aanvragen

Hoe vraag je een additionele certificering aan?

Als je werkzaam bent in verschillende functies die gerelateerd zijn aan meerdere DSI-registers, dan raden wij aan een additionele DSI certificering aanvragen. Het is belangrijk dat je DSI certificering up-to-date is en overeenkomt met de functie die je op dat moment uitvoert. Hierdoor zorgen we samen voor de juistheid van je registratie in het Openbaar Register.

Voorbeeld  | een additionele certificering aanvragen

Rob is als Private Banker werkzaam bij Achmea. Voor zijn functie is hij sinds 2019 gecertificeerd in het register Adviseren Beleggen Maatwerk Retail. Hij is gewijzigd van functie en zal zowel retail als institutionele klanten gaan bedienen. Welke acties zal Rob moeten ondernemen om een additionele certificering aan te vragen?

Aanvraagproces aanvragen additionele certificering

  • Voorbereiding
  • Start aanvraag wijziging in MijnDSI
    • De aanvraag additionele certificering start je via je persoonlijke MijnDSI account .
    • Je ondertekent de akkoordverklaring tijdens de aanvraag;
    • Je doorloopt de certificeringswijzer;
    • Je selecteert de toekomstige werkgever in het dropdown menu;
    • Je vult de algemene informatie in (email, telefoonnummer, toekomstige functie);
    • Je vult de contactgegevens van de toekomstige werkgever in en verstuurt de digitale werkgeversverklaring;
    • Je geeft de reeds behaalde examens op voor het nieuw register;
    • Vervolgens dien je de aanvraag in bij DSI;
    • Bij het aanvragen van een addtionele certificering doorloop je een verkorte aanvraag van het screeningsproces bij Validata. Je krijgt automatisch een uitnodiging van Validata voor het uitvoeren van deze verkorte screening nadat je de aanvraag hebt ingediend.
  • Waarom moet je weer screening doorlopen bij een additionele certificering?

    Als sector hebben we er gezamenlijk voor gekozen dat een DSI registratie up-to-date moet zijn. Zo kunt je er op vertrouwen dat de informatie in het Openbaar Register correct is. Bij het aanvragen van een additionele certificering controleren wij enkele onderdelen via een verkorte screeningsprocedure bij Validata. Je moet hierbij denken aan een controle van je werkervaring voor het nieuwe register, controle van je ID en eventueel een VOG controle. Wij doen dit bij iedere wijziging en/of aanvulling om de juistheid van de gegevens in het Openbaar Register te waarborgen.

    We begrijpen dat het vervelend is dat je nogmaals een screening moet doorlopen. Je staat immers al in het Openbaar Register en hebt eerder al een uitgebreide toetsing doorlopen. Toch vraagt iedere wijziging weer een nieuwe controle omdat er veranderingen plaats kunnen hebben gevonden waarvan wij niet op de hoogte zijn. Wij vragen om je begrip voor deze aanvullende screening zodat we er met elkaar voor zorgen dat alle DSI registraties up-to-date zijn.

Processtappen additionele certificering aanvragen

Vragen over het proces

Wijzigingen geef je altijd door via je persoonlijke MijnDSI account. Heb je vragen over het aanvragen van een additionele certificering? Onze Customer Care medewerkers helpen je graag in het traject . Wij zijn telefonisch bereikbaar via 020 –  620 12 74 of via mail op certificering@dsi.nl. Indien je een vraag per mail doorgeeft, vermeld hier dan altijd je naam, DSI registratienummer en certificering in het bericht.